بررسی افزایش چاه های میدان نفتی یاران جنوبی در خوزستان

خوزستان

بررسی افزایش چاه‌های میدان نفتی یاران جنوبی در خوزستان

میجیک/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش تعداد چاه های حفر شده در میدان نفتی یاران جنوبی از پیشنهادی در این خصوص در شورای تامین استان خبر داد.

داود میرشکار در جلسه کارگروه هوای پاک که امروز (8 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در قانون هوای پاک وظایف دستگاه های اجرایی و صنعت برای انجام اقدامات پیشگیرانه و کاهش و رفع آلودگی مشخص شده و محیط زیست نیز تعیین شده است. سازمان حفاظت مسئولیت نظارت را بر عهده دارد

به گزارش میجیک وی با اشاره به تشکیل جلسات و جلسات کارگروه های مختلف در خصوص آلودگی هوای خوزستان افزود: پس از پایان جلسه حدود 155 مورد پیگیری و اخطار به واحدهای صنعتی هفت مورد شکایت از صنعت بوده است. واحد و 162 مورد شکایت به دلیل آتش سوزی مزارع پایان یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با پیگیری های انجام شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روزهای قابل قبول تری داریم و تعداد روزهای دارای آب و هوای «قابل قبول» از 98 به 111 روز افزایش یافته است. روزهای با هوای “ناسالم” از 22 روز به 16 روز افزایش یافت.

میرشکار با اشاره به آلودگی فعالیت های نفتی تصریح کرد: چاه های بیشتری در میدان یاران جنوبی (حدفاصل میدان آزادگان جنوبی تا مرز ایران و عراق) ظاهر شده است که یکی از آنها در هیئت تامین خوزستان بزرگ شده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که آلودگی تنها شامل هوا نمی شود و منجر به آلودگی از منابع دیگر مانند آب و خاک می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا