مطالب عمومی

با سریال‌های مهران مدیری مقایسه می‌شویم

نویسنده سریال «چمبندی» درباره نوشتن فیلمنامه طنز برای تلویزیون گفت: تعریف یک داستان یکپارچه برای تلویزیون آسانتر است و ریسک کمتری دارد. چون ساخت کمدی کار سختی است و بیشتر این کارها با سریال مهران مدیری مقایسه می شود. در مورد وضعیت تلویزیون، نه مثل سابق است، نه شخصیت ها، و نه ممیزی ها مثل سابق.

سریال «چشمبندی» با بازی بازیگرانی چون حمید لولایی و مرجانه گلچین امروز روی آنتن شبکه سه رفت. نویسنده این سریال توضیح می دهد: «کشبندی» ادامه سریال «پلاک 13» محصول بیمه سوفاش است. با این تفاوت که بازیگران، سوژه ها و نوع کارها متفاوت است و فقط تیم پشت سر آنها یکسان است.

وی در عین حال از سختی های ساخت کمدی در تلویزیون می گوید و معتقد است که وضعیت تلویزیون اینگونه نیست که امروز است.

سریال «کشبندی» همزمان با پخش تولید می شود و به گفته نویسنده 20 قسمت آماده پخش است و پیش بینی می شود حدود 50 قسمت تولید شود. فیلمنامه سریال هم نوشته شده و گاهی ممکن است دنباله هایی از این سریال پخش شود.

با پلاک 13 طرحی متفاوت ارائه می دهیم

امیر ابیلی – نویسنده «کشبندی» در گفت وگو با میجیک، درباره ساخت این سریال و نویسندگی خود توضیح داد: تا جایی که می دانم بازخوردهای سریال «پلاک 13» مثبت است. این اولین پروژه سریال سازی در صنعت بیمه است و او تاکید دارد که باید ادامه یابد. در ادامه طرح جدیدی را ارائه می کنیم که با سریال «پلاک 13» متفاوت است.

اکثر کمدی ها با سریال مهران مدیری مقایسه می شوند

وی درباره تفاوت سریال «پلاک 13» و «چمبندی» توضیح داد: «پلاک 13» یک کمدی کمدی است و طرح اصلی ندارد، اما در هر قسمت شخصیت هایی وجود دارند که اتفاق می افتد. ساختن کمدی های کمدی به طور کلی دشوار است. چرا اغلب این آثار را با سریال های مهران مدیری مقایسه می کنند؟ در مورد وضعیت تلویزیون، نه مثل سابق است، نه شخصیت ها و نه ممیزی ها مثل سابق. بنابراین، تعریف یک داستان یکپارچه برای تلویزیون آسانتر و کم خطرتر است.

«کشبندی» با مشکلات مالی مواجه است

وی که در سریال های «بخانمان» و «همسایه ها» به عنوان مشاور فیلمنامه حضور داشت، تأثیر کمبود بودجه را بر کیفیت کار نشان داد و گفت: سریال «چشمبندی» با بودجه مشکل دارد اما با تمهیدات. ساخته تهیه کننده در نهایت بازیگران بیشتری نسبت به پلاک 13 به دست آوردیم.

این نویسنده انتخاب زمان پخش «کشبندی» را نیز یکی از مشکلات عنوان می کند و توضیح می دهد: مردم اغلب برای تماشای سریال در ساعت خاصی عادت می کنند. بازی کردن یک سریال درام در یک جعبه غیر متعارف برای مخاطب کاملاً غیرعادی است. اما در مجموع، کار این سریال پخته‌تر از «پلاک 13» است زیرا می‌دانیم صنعت بیمه از نمایش چه می‌خواهد. شخصیت ما کارشناس بیمه است و می تواند پرونده را پیگیری کند. این یک کمدی نیست، لوکیشن ها متفاوت هستند و بازیگران بهتر هستند.

شهید احمدلو سر کار آمد تا «چشم هایش را ببندد».

نویسنده سریال «نجلا» با یادآوری حضور شهید احمدلو به عنوان کارگردان «کشبندی» خاطرنشان کرد: آقای احمدلو با مشورت تیم و خودش شبکه را هدایت می کند. البته دوستان دیگه هم نصیحت میکنن ولی بعضیا وقت ندارن بعضیا مشغول کارای دیگه هستن و بعضیا تلویزیون نمیخوان. آقای احمدلو کارهای کمدی خوبی هم از جمله «سه دنگ سه دنگ» و فیلم «چند می گیری گیری کنی» را تجربه کرد، فیلمنامه را خواند و دست به کار شد.

وی همکاری با شهید احمدلو را موفقیت آمیز توصیف کرد و دلیل آن را اینگونه بیان کرد: چه خوب است که کارگردان و گروه نویسندگی از کمدی و طنز درک یکسانی داشته باشند. یکی از مشکلاتی که با آقای آرش معیریان داشتیم بحث سلیقه بود و هر کدام از ما در مورد کمدی نظر متفاوتی داریم. بنابراین ما در شوخی ها تفاهم مشترکی نداریم اما در این کار با آقای احمدلو به یک حس مشترک رسیدیم و کار بهتر شد.

مردم همیشه به طنز نیاز دارند

وی در پاسخ به پاسخ نویسنده مبنی بر اینکه ساخت سریال های طنز در جامعه امروز چقدر تاثیرگذار است؟ وی گفت: هر برنامه ای از جمله طنز برای مخاطب لازم است اما به نظر من تلویزیون سیاسی شده است. امروزه رواج برنامه های سیاسی با محتوای ایدئولوژیک در تلویزیون زیاد است. در باکس سرگرمی به خصوص از ساعت هشت شب که مخاطب به دنبال برنامه های سرگرم کننده است تقریبا برنامه های عقیدتی پخش می شود و باید تعادل برقرار باشد.

وضعیت شبکه خانگی بهتر است

ابیلی با اشاره به وضعیت سریال های بیشتر در شبکه خانگی گفت: شبکه خانگی نسبت به گذشته افزایش مخاطب داشته است چرا که محتوای تلویزیون برای برخی افراد راضی کننده نبوده است. اگرچه تلویزیون در عمل شبیه رقابت با شبکه اصلی است، اما شبکه اصلی را بیشتر دیده می‌شود. البته هدف این نیست که مکان بیشتر دیده شود، عملکرد این است که پروژه بیشتر دیده شود.

این نویسنده همچنین از نگارش چندین پروژه در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

استماع در تلویزیون روز به روز در حال افزایش است

این نویسنده درباره سختی های نویسندگی و ساخت سریال طنز در تلویزیون می گوید: متاسفانه ممیزی ها در تلویزیون هر روز بیشتر می شود و تقریبا نمی توان با موضوعات کمتر شوخی کرد. به هر حال ما به عنوان کمدی نویس تجربه چندانی نداریم و سعی می کنیم بهتر شویم. اما به طور کلی تعداد ممیزی ها زیاد است و این وضعیت با جوک های رایگان در دنیای مجازی مقایسه می شود و مخاطب جوک های دنیای مجازی را انتخاب می کند.

ابیلی در عین حال گفت: ترجیح می دهم کار بعدی ام درام باشد زیرا کار درام در تلویزیون راحت تر و کم خطرتر است. کار درام هر چقدر هم ضعیف باشد، یک اثر متوسط ​​خواهد بود، اما ریسک کار کمدی 10 برابر کار درام است.

بازی ویژه سروش جمشیدی و ضد قهرمان شهرام قیدی

وی درباره تاثیر بازیگران بر کیفیت سریال های طنز نیز گفت: بازیگران تاثیر بسیار بالایی دارند و تقریبا 50 درصد کیفیت کار به انتخاب بازیگر برمی گردد. از آقایان حمید لولایی و مرجانه گلچین تا سروش جمشیدی و شهرام قیدی. کمدی ما در این سریال یک کمدی پلیسی است و یک پرونده پلیسی را دنبال می کنیم که سروش جمشیدی کارمند بیمه است. یادم نمی آید سروش جمشیدی چنین نقشی را بازی کرده باشد یا شهرام قائدی که وکیل و ضدقهرمان است، یادم نمی آید چنین شخصیتی را بازی کرده باشد.

مرجانه گلچین برای بازی در نقش منفی «کشبندی» را دریافت کرد

وی درباره حضور مرجانه گلچین در این سریال و نقشی که ایفا کرد، توضیح داد: خانم مرجانه گلچین همیشه نقش مثبتی را بازی می کند و به خاطر ندارم که در نقش یک شخصیت منفی زن در یک کمدی ایفای نقش کرده باشد. این یک نقش جدید برای او است. حالا شاید نوع پرداخت و دیالوگ هم مثل کار قبلی باشد، همان لحن است. او اکشن در این کار را نپذیرفت و به دنبال فیلمنامه قوی تری بود، اما به دلیل نقش منفی، کار را پذیرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا