باید ایران را صنعتی کنیم

صنعت | هوش مصنوعی

میجیک/ خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت به دنبال بهبود راه آهن و آماده سازی زیرساخت ها هستیم و کلید حرکت این است که باید ایران را صنعتی کنیم و نیاز صنعتی شدن ایجاد بازار است. و با صادرات به خارج آن را گسترش دهید.»

عباس علی آبادی در مراسم افتتاحیه خط تولید دو واحد تولیدی صنعتی که صبح امروز در شهرک صنعتی توس مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیس جمهور ایران گفت: آقای دکتر رئیسی دارای چند ویژگی است. اولا خیلی خوب صحبت کرد. مهمترین نکته در جلسات دولت، سخنرانی آقای رئیسی است که همیشه در مورد مسائل فکری است و من به عنوان یک دانشجو همیشه از فضایل و رهبری ایشان بهره می بردم.

فرمود: فطرت دوم رفتار انسان است. هیچ کس رفتار بدی از او ندید. در مدت کوتاهی که خدمت آقای رئیسی بودم، شاهد بودم که ایشان مثل یک انسان بزرگوار رفتار کردند. ویژگی سوم شخصیت اوست. او نمونه کامل اخلاق اسلامی است. آنها بسیار مودب و مهربان هستند، به حرف مردم گوش می دهند و وقت می گذارند. شما کسی را پیدا نمی کنید که به او احترام نگذارد.

علی آبادی افزود: آقای دکتر رئیسی در راه رسیدن به کمال و معرفت است. به گفته یکی از حکمای قرن هفتم این چهار ویژگی از ویژگی های انسان کامل است و به نظر من شهید رئیسی در مسیر انسان کامل قرار دارد.

نیروی کار آموزش دیده و تحصیل کرده مهمترین ظرفیت در صنعت استان است

وزیر صمت در بخشی دیگر از این سخنان با اشاره به ظرفیت خراسان رضوی در حوزه صنعت گفت: استان خراسان از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. مهمترین چیز نیروی انسانی آموزش دیده و تحصیلکرده با دانشگاهی معتبر است. باید از ظرفیت ها و شاخص های اول این استان حداکثر بهره را ببریم، البته با توجه به اینکه این استان مرزی است و پتانسیل ویژه ای دارد با نکات بسیار از جمله کم آبی دست و پنجه نرم می کند.

وی بیان کرد: ظرفیت بیشتر این استان وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع) است که ثروت فراوانی در اختیار خراسان رضوی قرار داده است. این نقطه تمرکز همه مسلمانان و کعبه امید مسلمانان در سراسر جهان است. باید از این فرصت خوب استفاده کرد و کار خوبی کرد.

به گزارش میجیک، علی آبادی با اشاره به تولید 20 درصد یخچال های کشور در واحد تولیدی افتتاح شده، آن را ظرفیت بسیار خوبی در صنعت لوازم خانگی کشور عنوان کرد و گفت: لوازم خانگی یکی از محورهاست. که به آن توجه می کنیم. برای در صنعت و قابل استفاده در آینده بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: مهم این است که به چه سمتی می رویم. در صنعت تلاش می کنیم راه آهن را اصلاح کنیم و زیرساخت ها را برای شکل گیری این حرکت آماده کنیم و اصل حرکت این است که باید ایران را صنعتی کنیم. صنعتی شدن، ایجاد بازار و توسعه ضروری است. برای توسعه بازار باید به فکر خارج از کشور باشیم. حوزه ما فقط بازار کشور نیست، بازار جهانی هم هست.

علی آبادی با بیان اینکه می خواهیم به بازار جهانی برسیم، تصریح کرد: برای رفتن به بازار جهانی باید ویژگی هایی را کسب کرد. اول از همه باید کیفیت را ارتقا دهیم و لازمه ارتقای کیفیت تقویت مهندسی است. خوب است که بتوانیم یخچالی مشابه کشورهای دیگر بسازیم، اما جای لاف زدن نیست. علاوه بر این، زمانی افتخار می کنیم که بهتر از دیگران در دنیا باشیم و می توانیم بگوییم که بهترین یخچال و فریزرهای دنیا را تولید می کنیم.

بهای تمام شده کالا باید با مهندسی هزینه کاهش یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید تعریف ساخت داخل را تغییر دهیم. تعریف ساخت در خانه این نیست که ما همه چیز را بسازیم، تعریف ساخت در خانه به این معناست که تکنیک ساخت مال ماست و اجزای اصلی را ما می سازیم. از این رو انتظار داریم در جریان بازدید تمامی گلوگاه های تولید این محصول برطرف شود.

وی ادامه داد: باید تمام تجهیزات اصلی را بسازیم که حداکثر ارزش افزوده ایجاد کند و مابقی منجر به ایجاد ارزش مانند اشتغال زایی یا کاهش هزینه می شود. امروزه تولید محصولات با مصرف انرژی بهبود یافته مورد توجه است. همچنین به سمت وسایل خانه هوشمند حرکت کنید. بنابراین باید سطحی از هوش مصنوعی در تولید این کالاها لحاظ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نکته مهم پایین بودن قیمت است. مشکل قیمت پایین فروش نیست، بلکه قیمت نهایی است که باید توسط مهندسی هزینه کاهش یابد. سعی کنید از بهترین متخصصان استفاده کنید و بهترین محصولات را بسازید که بتواند با بهترین محصولات دنیا رقابت کند، زیرا باید مدیریت دانش داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا