مطالب میجیک

باید از آقایان باشگاه فولاد پرسید چقدر از امکانات‌شان در اختیار بانوان است

میجیک/خوزستان نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی گفت: باشگاه فولاد خوزستان که صدها میلیارد تومان هزینه می کند فقط در زمین فوتبال نیست و وجود این باشگاه باید برای بانوان فرصت باشد و اهالی باشگاه باید بپرسند. چقدر این امکانات در اختیار آنهاست .

سید کریم حسینی در نشست رئیس و نایب رئیس هیئت ورزش استان خوزستان که امروز 20 آبان ماه با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و سایر استان ها برگزار شد، سخنرانی کرد. مسئولانی که از جمعیت 5 میلیونی استان خوزستان نیمی از آنها را زنان تشکیل می دهند و قطعاً در همه توزیع امکانات و فعالیت ها در همه زمینه ها چه در ورزش و چه در حوزه های دیگر متعلق به زنان است.

به گزارش میجیک، وی ادامه داد: جایگاه استان خوزستان و امکانات آن را همه می دانند و ما نیز از محدودیت اعتباری در کشور آگاه هستیم، اما هنر مدیریت می تواند از این اعتبار محدود برای ورزش بهره مند شود، زمانی که ما نباید در زمینه های دیگر کار کنیم و این گونه نتیجه گیری نمی کنیم.

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی گفت: در حوزه ورزش بانوان و روستایی با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر از بانوان روستایی مواجه هستیم که به دلیل خرده فرهنگ استانی و اعتقادات مقدس با محدودیت هایی در زمینه ورزش روستایی مواجه هستیم. ورود بانوان به ورزش وجود دارد اما با کارهایی که در ورزش و جوانان انجام می شود با آمدن بنی تمیم چون با ورزش استان و خود استان و ما آشنا هستند. او با مشاهده رضایت در این جامعه ورزشی توانسته بانوان را به عرصه فعالیت دعوت کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خودم رئیس ورزش روستایی و بازی های اصیل و بومی استان خوزستان هستم، بیش از 500 روستا را فعال کرده ایم و بیش از 600 تیم مینی فوتبال داریم که از این تعداد 83 تیم ورزشی ما بانوان هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات باید بتوانیم از امکانات و ظرفیت تجهیزات استفاده کنیم. به عنوان مثال باشگاه فولاد خوزستان که صدها میلیارد تومان هزینه می کند فقط در زمین فوتبال نیست و وجود این باشگاه باید برای بانوان فرصت باشد و باید از اهالی باشگاه پرسید که چقدر؟ این امکانات از قبل برای زنان فراهم بود. این می تواند راهنمایی برای باشگاه ها و دستگاه های اجرایی باشد زیرا بودجه ورزشی و بودجه سالانه لازم را دارند و باید دید واقعاً چقدر به بخش بانوان داده می شود.

وی گفت: مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی در صورت حمایت مسئولان استانی خوزستان به راحتی قابل حل است چرا که با دستورالعمل های استانی می توان این مشکل را حل کرد.

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی با استناد به اصل ۲۷ گفت: شاید اجرای این ماده خواست همه نمایندگان مجلس نباشد اما همه برای بودجه سنواتی و آیین نامه آن تلاش می کنند به ویژه فراکسیون ورزش. سال گذشته 15 میلیارد تومان در اختیار نماینده اهواز بود که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قرار گرفت. فقط امسال 15 میلیارد تومان برای ساخت 30 زمین چمن مصنوعی به آقای بنی تمیم داده شد. این برای ورزش کافی نیست، بلکه مسیری است که می توان برای کسب امتیاز بیشتر طی کرد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی بانوان در زیرساخت ها است، ادامه داد: نیاز به سالن های سرپوشیده در روستاها و شهرها وجود دارد و استفاده از سایر امکانات تجهیزاتی جایگاهی دارد. در حوزه ورزش بانوان اگر تفاهم نامه با سایر سازمان ها تکمیل شود و تفاهم نامه ای داشته باشیم که در مجلس قابل اجرا باشد، گام موثری خواهد بود. در حوزه بانوان استان خوزستان هم می توانیم کاری انجام دهیم.

حسینی تصریح کرد: در بودجه 1402 قطعا با همکاری وزارت ورزش برنامه خواهیم داشت و در قسمت بانوان در کمیسیون تلفیق و ارشد مجلس باید برنامه داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا