بانوان موتورسوار اعزامی ایران به مسابقات بین المللی: چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم 

بانوان | بین المللی

بانوان موتورسوار اعزامی ایران به مسابقات بین المللی: چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم 

نشست خبری ورزشکاران اعزامی ایران به 2 رویداد بین المللی اتومبیلرانی برگزار شد.

به گزارش میجیک، نشست خبری تیم ملی موتورسواری بانوان ایران اعزامی به جام ملت های آسیا در تایلند و همچنین تیم ملی موتور کراس اعزامی ایران به مسابقات جهانی ترکیه با حضور مازیار نظمی سرپرست موتورسیکلت و موتورسیکلت برگزار شد. فدراسیون اتومبیلرانی و دو موتورسوار زن.

ناظمی در ابتدای این دیدار گفت: آرزو عابدینی یکی از قهرمانان خوب است که در کنار همسرش یکی از زوج های خوب است. وی با حضور 10 ورزشکار برتر آسیا در جام ملت های آسیا در تایلند شرکت کرد. رئیس کنفدراسیون موتورسیکلت آسیا پیشنهاد بسیار خوبی داد. قبلا رقابتی بین زن و مرد وجود داشت که عادلانه نبود. ما پیشنهاد تقسیم مسابقه را دادیم که پذیرفته شد. مسابقه انتخابی برگزار کردیم و در نهایت خانم عابدینی انتخاب شد و برای دفاع از نام ایران در این مسابقه شرکت خواهد کرد.

وی افزود: این اولین حضور یک زن ایرانی در مسابقات رایس آسیا خواهد بود. انتظار نتیجه نداریم. موتورسواری یک رشته گران قیمت است و ما باید در آنجا موتور سوار شویم، اما خوشبختانه در تایلند موتورهایی برای مسابقه وجود دارد. هستی رضایی نیز از 15 سالگی در مسابقات موتور کراس قهرمانی جهان شرکت کرده است و ما دو نفر از بانوان یکی از آینده سازان موتورسیکلت در ایران هستیم.

ناظمی خاطرنشان کرد: این ششمین ماموریت بین المللی اوست. اتفاقات خوبی برای ما افتاده است. 30 سال است که موتورسواران وارد مرکز سنجش سلامت کشور نشده اند اما این اولین بار است. برای اولین بار اکنون 5 کرسی بین المللی در جهان داریم. اگر با دنیا ارتباط نداشته باشیم دیده نمی شویم.

او گفت: ما دختران علاقه مند زیادی به این رشته داریم. امروز دختران ما در بسیاری از زمینه ها افتخار می کنند. سال گذشته دو دختری که در مسابقات جهانی کراس کانتری در کنار ما بودند واقعاً توجه ما را جلب کردند.

ناظمی درباره برخی محدودیت های زیرساختی برای موتورسیکلت بانوان بیان کرد: در 31 استان کراس پیست قوی و ضعیف داریم. در ریس امکانات کم و بیش داریم و پیست جزیره ای بین المللی هم داریم و خیلی خوب است. مشکل گرانی دستگاه تا یک میلیارد را داریم. ما با همکاری آکادمی در مهارت های رانندگی شرکت می کنیم. در مجموع 10 تا 12 استان فعال هستند و جا برای فعال شدن هیئت های استانی وجود دارد.

وی افزود: هزینه ماموریت های خارجی به خصوص اگر بخواهیم دستگاه را ببریم بسیار زیاد است و جا دارد از اسپانسرها تشکر کنم. می خواهم خودروسازان و موتورسیکلت سازانی که در کشور ما بیش از هر جای دیگری در دنیا وجود دارند، به عنوان یک کار اجتماعی وارد این عرصه شوند و تیم و باشگاه داشته باشند. دست تیم ها و فدراسیون ها خالی است و ما مجبور نیستیم تیم ها و باشگاه ها را مدیریت کنیم.

آرزو عابدینی موتورسوار اعزامی ایران به مسابقات راس آسیا کاپ تایلند نیز گفت: 3 سال است که این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کرده ام. از این اتفاق برای خودم و همه دختران فعال در این عرصه خوشحالم. تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم. از مسئولان فدراسیون که از بانوان حمایت می کنند تشکر می کنم. امیدوارم پرچمدار خوبی برای کشورم باشم.

وی افزود: از 8 سالگی کاراته را شروع کردم و به عضویت تیم ملی درآمدم و عناوین مختلفی کسب کردم اما اکنون به عنوان یک دختر ایرانی در رشته موتورسواری در رشته های دیگر حضور خواهم داشت. من از کلاس مینی جیپ شروع کردم و به عنوان قهرمانی رسیدم. برای اولین بار در کلاس 250 سی سی شرکت کردم و عناوین مختلفی کسب کردم و در مسابقات جهانی قطر هفتم شدم.

صحبت در مورد سطح رقابت: کشورهای شرق آسیا در سطح بالایی هستند. ما در کلاس 200 سی سی شرکت می کنیم و سطح مسابقات بسیار بالاست اما چیزی کمتر از سایر کشورها داریم و امیدوارم با دست پر برگردیم. من سال گذشته مجوز داشتم و در مسابقات جهانی قطر که رایگان بود شرکت کردم. در مسابقه موتورهای 400 سی سی کاوازاکی شرکت کردم و موفق به کسب رتبه هفتم شدم. این مسابقات برای من تجربه بسیار خوبی بود و قطعا از آن استفاده خواهم کرد.

در ادامه هستی رضایی بانوی موتورسوار ایرانی که برای سومین بار راهی مسابقات موتور کراس قهرمانی جهان شد، گفت: از حدود 10 سالگی وارد پیست موتور کراس شده ام. من الان 17 سال دارم و امیدوارم بتوانم این راه را به خوبی ادامه دهم و مدرک خوبی بگیرم. امیدواریم نسبت به سال گذشته نتایج بهتری بگیریم. پدر و مادرم از ابتدا از من حمایت کردند و امیدوارم بتوانم زحمات خود و مربیانم را با نتایج خوبی جبران کنم. ما چیزی از رقبای خود کم نداریم و مطمئناً می توانیم در مورد آنها چیزهای زیادی بگوییم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا