بانوان قهرمان جلوه‌ای از شجاعت و قدرت ملی و مردمی هستند

بانوان

بانوان قهرمان جلوه‌ای از شجاعت و قدرت ملی و مردمی هستند

رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون بانوان در عرصه های مختلف از اقتدار ملی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: کسب مدال و قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی بسیار ارزشمند، شگفت انگیز و امیدوارکننده است و باید این راه پرافتخار ادامه یابد.

به گزارش میجیک، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از بانوان مدال آور ورزش ایران اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، توجه به ورزش و حمایت از ورزشکاران را رویکرد مهم و محوری دولت سیزدهم برشمرد. گفت: توجه امروز ورزش به ویژه ورزش حرفه ای و قهرمانی یکی از نیازهای سلامت جسمانی، نشاط فردی و اجتماعی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قهرمانان و مدال آوران زن امروز مظهر رشادت و صلابت ملی و مردمی هستند، افزود: حمایت از ورزشکاران سرمایه ملی است که در دستور کار دولت قرار دارد. به بانوان ورزشکار این اطمینان را دادم که دولت برای رفع موانع پیش روی آنها از نظر بودجه و امکانات و همچنین مسائل اشتغال و معیشتی جدی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز بانوان در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری سهم بالایی از افتخار کشور دارند، کسب مدال و قهرمانی بانوان ورزشکار ایرانی در عرصه های مختلف منطقه ای و جهانی را بسیار ارزشمند و شگفت انگیز عنوان کرد. و قول بده، و این جاده بنگگا باید ادامه پیدا کنه.

رئیس جمهور کسب یک هزار و 363 مدال و قهرمانی ورزشی در دولت سیزدهم را یک رکورد تاریخی و نشان از عزم جوانان ایرانی برای سربلندی عنوان کرد و تصریح کرد: این خواست جوانان به ویژه بانوان ورزشکار است که به دنبال عزت هستند. در صحنه بین المللی – مانند پرچم سربلندی کشورمان در اوج عزت و افتخار، قابل تحسین و احترام است.

رئیسی افزود: امروز بانوان ما نه تنها در عرصه ورزش، بلکه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی و ارائه خدمات نقش مهم و پررنگی دارند. مردم هرگز فداکاری و فداکاری کادر بهداشتی و درمانی و به ویژه بانوان فعال در این بخش را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد.

رئیس جمهور گفت: در فرهنگ اسلامی ما تساوی زن و مرد برای پیشرفت و رشد بشریت وجود دارد و مهم این است که شأن و جایگاهی که فرهنگ اسلامی به زن داده است، مقامی والا، ارجمند و والا و دارای زیبایی باشد. و درخشش آن را در جامعه امروزی می توان دید و زنان و دختران سرشناس در عرصه های مختلف ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری خوش می درخشند.

رئیسی با اشاره به اعتلای هویت، جایگاه و منزلت زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروزه در جوامع مختلف در مسائل زنان افراط و تفریط وجود دارد، برخی از زنان منزوی و برخی دیگر کرامت زنان را مد نظر قرار می دهند. آنها تصمیم گرفته اند که هر دو مردود هستند، اما به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا، زنان مسلمان ایرانی با اعتماد به نفس و معتقد به خدا، آماده انزوا نیستند و عزت و آبروی آنها بازیچه است. شخصیت ها و خیالات آنها

رئیس جمهور بار دیگر گفت: وقتی زنان مسلمان ایرانی با این شور و اشتیاق و اعتقاد و پاسداری از ارزش های ملی و دینی بر سکوی عزت و قهرمانی بایستند، قطعاً باعث خشم و عصبانیت دشمنان خود می شوند و به همین دلیل از انواع مختلف استفاده می کنند. به دلایل مختلف و با ادعای حمایت از حقوق زنان، اعتماد زنان ایرانی را مورد تعرض قرار می دهند، بدون اینکه بگویند برای عزت زن در جامعه چه کرده اند!

رئیس جمهور در پایان با تبریک به بانوان ورزشکار مدال آور و سربلند گفت: به این سطح از موفقیت بسنده نکنید و همواره برای ادامه این راه پر افتخار تلاش کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حمیدرضا سجادی، وزیر ورزش و جوانان گزارشی از حضور بانوان ورزشکار ایرانی در عرصه های ورزشی و رویدادها، تعداد مدال های کسب شده در دولت سیزدهم، مربیان و ورزشکاران زن، لژیونرها و داوران، به شرح زیر ارائه کرد. و همچنین سهمیه قهرمانی در مسابقات و میدان بین المللی. .

مهدیس مینایی پور و الناز دارابیان به عنوان نماینده بانوان ورزشکار و مدال آور به تشریح دغدغه ها و مسائل پیش روی جامعه ورزش بانوان پرداختند.

همچنین با حضور رئیس جمهور بانوان پرافتخار و مدال در رشته های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی، وزنه برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیراندازی با کمان نیز حضور دارند. و همچنین ورزشکاران کشوری جوایزی به ورزشکاران ناشنوا و پارالمپیک اهدا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا