مطالب میجیک

بانوان روستایی عهده‌دار اصلی مشاغل خرد خانگی و صنایع‌دستی هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در بازدید از تعاونی «نگار افشان ماه بانو» در روستای ماه بانو شهرستان مدهیم، ابراز خوشحالی کرد زیرا در این تعاونی قوی هستند. زنان در منطقه پیشرفت این تعاونی زنان در تشکیل و بقای خانواده نقش محوری دارند و اگر این نقش با تولید و اشتغال همراه شود نقطه قوت اقتصاد خرد کشور خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز خرسندی از راه اندازی تعاونی های خانواده گفت: تعاونی های صنایع دستی نه تنها ظرفیت تولیدی برای تامین نیازهای داخلی دارند، بلکه از ظرفیت صادرات خوبی نیز برخوردار هستند.

خزعلی خاطرنشان کرد: در هر کجای منطقه صنایع دستی احیا می شود باید راه اندازی مناطق گردشگری و بوم گردی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: ورود گردشگران به هر منطقه بومی صحنه ای برای انتقال فرهنگ و صنایع دستی به خارج و ارز به کشور می شود.

در این جلسه نگر افشان ماه بانو ثقلندرزهی رئیس تعاونی با تایید اینکه این تعاونی از سال 1395 با هدف کار در خانواده ها به ویژه بانوان تشکیل شده است، گفت: محصول اصلی تعاونی خانواده ما گلدوزی، قالی بافی است. سوزن دوزی و آینه دوزی و بعد از گذشت 5 سال و اشتغال 25 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم خوشبختانه امروز به حدی از اعتماد بین مخاطبان رسیده ایم که مسئولیت گلدوزی سنتی ایرانی را بر عهده داریم.

این کارآفرین موفق با تاکید بر اینکه تشکیل و حفظ مشاغل خانگی علاوه بر تامین نیازهای مالی خانواده می تواند در حفظ بنیان خانواده موثر باشد، اظهار می کند: مشاغل خانگی همه اعضا را به سمت پیشرفت سوق می دهد زیرا سود و زیان متقابل دارند. علاوه بر بچه دار شدن به کار پاره وقت بر اساس سنت های هنری می پردازد.

دکمه بازگشت به بالا