مطالب میجیک

بانوان در فرهنگسازی جامعه حضوری پررنگ داشته باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سارا حقی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: بانوان ظرفیت فرهنگی بالایی در روشنگری و بصیرت افزایی جامعه دارند.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه خانواده و جامعه گفت: جامعه زمانی رشد و تعالی پیدا می کند که نخبگان جامعه در تربیت افراد موثر باشند.

یک کارشناس فرهنگ بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بانوانی که در این زمینه تحصیل کرده اند باید احساس کنند که نقش موثری در جامعه دارند و اگر اجازه دهیم بانوان نخبه در جامعه حضور فعال داشته باشند و نقش آفرینی کنند. مادران، ما جامعه ای تحصیل کرده خواهیم داشت، در این صورت سقوط خواهیم کرد.

حقی افزود: نقش زنان در بحث اخلاق اسلامی و ترویج شعائر دینی در جامعه مهم است، بنابراین اگر آن را به 2 دسته کلی و ویژگی های جامعه تقسیم کنیم باید 2 کار متفاوت انجام شود. به زنانی داده می شود که برخی از آن ها از افراد عادی جامعه هستند و بخش های دیگر جامعه را به جز تحصیل کرده ها و جدا از هم در نظر بگیریم.

وی در بخشی دیگر از این سخنان تاکید کرد: باید جایگاهی برای زنان قائل شد تا در جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: در هر زمانی مادران و زنان در جامعه تربیت می شوند ساختمان فرهنگی آنها پول می دهند و ما باید به زنان اجازه دهیم ساختمان فرهنگیبه عنوان یک مادر یا معلم حضور داشته باشد و در سیاست های عمومی حضوری پررنگ داشته باشد تا جامعه به سمت جامعه ای اخلاقی حرکت کند.

حفظ وحدت، اساس پایداری نظام اسلامی است

کارشناسان فرهنگی بانوان بر اهمیت حفظ وحدت و همدلی در جامعه تاکید می کنند و ادامه می دهند: موضوع مهمی که در جامعه امروزی باید مورد توجه قرار گیرد بحث وحدت در امت اسلامی است که در قرآن کریم و از کلمات. پسندیدن”واتسامووا“و”آتش گرفتنو … بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و همه ما اعم از زن و مرد باید برای تقویت وحدت اسلام در جامعه تلاش کنیم.

حقی به وظیفه اقشار مختلف زنان برای حفظ وحدت اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما به عنوان معلم، استاد، کارمند، فعال فرهنگی و اجتماعی، نویسنده، پژوهشگر و… می توانیم کار وحدت را برای دانش آموزان، دانشجویان تبیین کنیم. و بخشهای مختلف مردم و در برابر دشمن مشترک هم افزایی دارند.

وی گفت: بانوان می توانند با آگاهی بخشی و شناخت دشمن برای فرزندان خود با دشمن مشترک به ویژه استکبار جهانی همدل شوند.

کارشناس فرهنگی بانوان داوه اسلامیه استان اردبیل گفت: بانوان به عنوان عضوی موثر در جامعه اسلامی، اگر محور وحدت در جامعه را درک کنند، با ترویج اخلاق اسلامی در جامعه و داشتن وجدان پاک و پرهیز از جنجال می توانند. زمینه های یک ملت متحد را فراهم می کند.

دکمه بازگشت به بالا