اقتصادی

بازار طلای جهانی تحت فشار است

قیمت طلا در معاملات اولیه روز جمعه قبل از بسته شدن بازار آمریکا ضعیف تر بود و نقره تقریباً ثابت بود، طلا به پایین ترین حد چهار هفته اخیر و نقره به پایین ترین سطح 9 هفته اخیر رسید.

به گزارش میجیک، بازار طلا همچنان شاهد برخی فشارهای فروش است و قیمت ها به بالای 1900 دلار کاهش یافته است زیرا تمایل مصرف کنندگان بیش از حد انتظار افزایش یافته و انتظارات تورمی به طور مداوم بالا است.

دانشگاه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده از 64.9 در ژانویه به 66.4 افزایش یافت. در

داده ها فراتر از انتظارات بود زیرا پیش بینی حدود 65 بود. داده های نظرسنجی اولیه برای سه ماه متوالی انتظارات را از دست داده است. با این حال، این گزارش خاطرنشان می کند که خوش بینی مصرف کننده کمتر از میانگین های تاریخی است.

در این گزارش آمده است که پس از سه ماه متوالی، احساسات اکنون 6 درصد بیشتر از یک سال گذشته است، اما همچنان 14 درصد کمتر از دو سال قبل و قبل از دوره تورم فعلی است. به طور کلی، علیرغم تعدیل تورم اخیر، قیمت های بالا همچنان بر مصرف کنندگان تاثیر می گذارد و احساسات از سال 1978 تاکنون بیش از 22 درصد کمتر از میانگین تاریخی باقی مانده است. با این حال، این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که احساسات مثبت ممکن است مصرف را افزایش ندهد.

در این گزارش آمده است که در کنار نگرانی‌ها در مورد افزایش بیکاری، مصرف‌کنندگان در ماه‌های آینده در هزینه‌های خود محتاط‌تر خواهند بود. داده های بهتر از حد انتظار بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. معاملات آتی طلا در ماه آوریل آخرین بار با 0.36 درصد کاهش در روز به 1871.50 دلار رسید.

در کنار بهبود روحیه اقتصادی، این گزارش همچنین به افزایش انتظارات تورمی اشاره کرد که می‌تواند بر طلا تأثیر بگذارد. در این گزارش آمده است که مصرف‌کنندگان انتظار دارند تورم سالانه به 4.2 درصد افزایش یابد که در مقایسه با پیش‌بینی 3.9 درصدی ژانویه. در همین حال، انتظارات تورمی بلندمدت برای سومین ماه متوالی در سطح 2.9 درصد ثابت ماند.

به گزارش کیتکو نیوز، انتظارات مداوم تورمی می تواند فدرال رزرو را مجبور کند که سیاست پولی تهاجمی را بیش از حد انتظار حفظ کند، از دلار آمریکا حمایت کند و طلا را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا