مطالب عمومی

این حواله‌های خودرو بازار را به‌هم ریخت/ فروش یک حواله، ۱۳ میلیارد تومان!

به گزارش خبرگزاری میجیک، سامانه واردات خودرو برای ایثارگران از ماه گذشته آغاز شد و طبق قانون مصوب، خودروهای تا سقف 35 هزار یورو برای جانبازان بالای 50 درصد باید وارد شود. این خودرو با توجه به واردات محدود قیمت بالایی خواهد داشت.

قیمت حمل و نقل جانبازان; 13 میلیارد تومان!

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی پایگاه خبری روزگار خودرو، این سایت قیمت محموله جانباز را بر اساس آگهی های موجود 13 میلیارد تومان اعلام کرد. اما با ورق زدن در آگهی های منتشر شده متوجه می شوید که حواله نرخ ثابتی ندارد و هرکس بنا به میل خود آن را قیمت گذاری کرده است.

بر اساس آگهی زیر می توان فهمید که آگهی پست جانباز از نرخ یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا 13 میلیارد تومان در سایت تبلیغاتی موجود است.

حواله واردات خودرو نوعی کمک بلاعوض دولتی به جانبازانی است که در مسیر ورود به کشور سلامت خود را از دست می دهند که به خودی خود مشکلی نیست، اما مشکل اصلی این است که بسیاری از جانبازان کشور از توان مالی کافی برخوردار نیستند. خرید این محصول..

در نتیجه دلالان و سودجویان با خرید این حواله ها می توانند سود بیشتری نسبت به جانبازان داشته باشند و به نوعی رانت دیگری برای افراد خاصی ایجاد می شود که همیشه سود بیشتری دارند.

اکنون که محموله 13 میلیارد تومان به فروش می رسد، تیگو 8 پرو هیبریدی به عنوان گران ترین خودروی مونتاژی بازار 3 میلیارد و 20 میلیون تومان به فروش می رسد. یعنی کمتر از یک چهارم قیمت حمل و نقل یک خودروی وارداتی کهنه کار.

محموله این خودرو بازار را خراب کرد/ فروش محموله 13 میلیارد تومانی!

قانون غلط چه ضرری برای بازار خودرو دارد؟

مشکل واردات خودرو برای جانبازان برای اولین بار مطرح نشد و حدود 10 سال پیش به شکل دیگری انجام شد.

در آن زمان که واردات خودرو به صورت گسترده و بدون سقف قیمت وارد کشور شد، محموله جانباز مشکلاتی را ایجاد کرد. اما اکنون که سقف قیمتی برای واردات انواع خودرو در نظر گرفته شده و واردات از برخی کشورها محدود شده است، قطعا قیمت این محموله ها که از نظر تعداد بسیار محدود بوده و در دسته خودروهای لوکس قرار می گیرند، خواهد بود. آن را بالا ببرید.

مشکلی که مسیح فرزانه کارشناس بازار خودرو در هفته های گذشته هشدار داد: با بررسی بودجه سال آینده می توان دریافت که دولت می خواهد کمتر از سال 1402 و بخش قابل توجهی خودرو وارد کند. مالیات مربوط به بخش خودرو و مسکن است. مشکلات فوق نشان خواهد داد که روند واردات خودرو در سال آینده ممکن است کمتر از وضعیت نزولی امسال باشد. در نتیجه قیمت مجوز واردات این خودروی کهنه کار محدود نیز افزایش می یابد.

بنابراین اتخاذ چنین تصمیمی و رانت دادن به افراد خاصی در جامعه تنها باعث بدتر شدن وضعیت موجود می شود و جز به نفع عده ای خاص به بهبود وضعیت موجود کمکی نمی کند.

223225

دکمه بازگشت به بالا