اگر اهل سشوار کشیدن هستید؛ بخوانید

پوست | سشوار

آفتاب نیوز :

شاید در اولین بازاریابی و زمانی که دکمه خاموش کردن دستگاه را فشار می دهید، بتوانید از خشک شدن سریع موهای خود و حالتی که به موهایتان می دهد لذت ببرید، اما استفاده بیش از حد از سشوار در دراز مدت می تواند به پوست و موهای شما آسیب برساند.

فرقی نمی کند سشوار شما چه مارکی باشد و باد گرم داشته باشد یا سرد. استفاده زیاد از این وسیله حتی مغز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و آسیب های دیگری هم دارد اما ضرر و چاره چیست؟

رنگ موی گرم و شل

بسیاری از افراد فکر می کنند استفاده از سشوار و اتو به ریشه مو آسیب نمی رساند، اما اینطور نیست. اگر سشوار را مستقیماً روی ریشه مو بگیرید تا موها خشک شوند، پوست سر خیلی داغ می شود و ریشه مو ضعیف و ضعیف می شود و این عاملی است که باعث ریزش مو می شود.

می توان گفت که من مستقیماً از سشوار روی ریشه مو استفاده نکردم، اما باز هم قانع کننده نیست و وقتی هر روز و ساعتی بدون استفاده از اسپری محافظ موهای خود را برای خشک کردن و حالت دادن به موهای خود می روید، حرارت مستقیم به موها می رسد و کوتیکول مو را خشک می کند و باعث شل شدن مو می شود.

همچنین حرارت بالای سشوار می تواند باعث ایجاد تغییراتی در ساقه مو شود که بر شادابی مو تاثیر گذاشته و تاثیر منفی می گذارد.

آسیب اساسی به ساختار مو

اگر زیاد از سشوار استفاده می کنید، باد سرد و گرم فرقی نمی کند. اگر سرعت باد سشوار زیاد باشد برق و شکنندگی در موها ایجاد می شود که عامل خشکی مو است. اگر هنگام شانه زدن از شدت کم همراه با باد سرد استفاده کنید میزان آسیب کمتر می شود اما در صورت استفاده مکرر موها آسیب می بینند. علاوه بر این، استفاده زیاد و نادرست از سشوار باعث ایجاد دانه در ساقه مو، ناهمواری، دوشاخه شدن و شاخه های تارهای مو می شود. تمام این موارد نشان می دهد که سشوار به ساختار مو آسیب می زند و تاثیر مستقیمی بر شادابی آن دارد.

اثرات منفی بر مغز

باور کنید یا نه، خشک کردن بیش از حد موها می تواند به یکی از پیچیده ترین و حساس ترین قسمت های بدن شما یعنی مغز آسیب برساند.
امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از ضعیف ترین سشوار از قوی ترین تلفن همراه خطرناک تر است. این موج در سشوار حداقل 300 برابر موج ارسالی از تلفن همراه است.

بنابراین سشوار نه تنها برای مو بلکه برای مغز نیز خطرناک است و بهتر است برای کودکان از سشوار استفاده نشود. کودکان موهای ظریف و شکننده ای دارند و چون نمی توانند مانند بزرگسالان از موهای خود مراقبت کنند، بیشتر در معرض خطر هستند.

روش صحیح استفاده از سشوار

ما نمی گوییم استفاده از سشوار را قطع کنید، بلکه ابتدا استفاده از آن را کم کنید و سپس متوجه شوید که استفاده از سشوار نیز مانند هر وسیله دیگری روش و دستورالعمل خاص خود را دارد که به چند مورد از آن اشاره می کنیم. زیرا هر چه رطوبت موهای شما بیشتر باشد، احتمال شکستن آن بیشتر می شود.

اگر موهایتان پرپشت و حجیم است، آن را جمع کنید. با این کار موهای زیر سریعتر خشک می شوند و سرعت کار شما افزایش می یابد.
قبل از استفاده از سشوار بهتر است از محصولی مانند سرم یا اسپری محافظ مو در برابر حرارت سشوار استفاده کنید. زمانی که موهای خود را با سشوار خشک می کنید، از برس استفاده کنید و گاهی اوقات ماسک مو برای تقویت موهای خود اضافه کنید.

اشتباه برخی آرایشگران را نکنید. سشوار باید 12 تا 30 سانتی متر با مو فاصله داشته باشد، هر تار مو نباید بیش از چند ثانیه در معرض هوای گرم قرار گیرد و صفحه سشوار باید مرتباً تعویض شود. پشت سشوار و فن خنک کننده روی موها را لمس نکنید. با این کار ممکن است موها در پروانه سشوار گیر کنند، دستگاه آتش بگیرد و موهای خود را از دست بدهید.

بهتر است قبل از خشک شدن کامل موها، سشوار کشیدن را متوقف کنید زیرا مو به مقداری رطوبت نیاز دارد. از سشواري استفاده كنيد كه قابليت تنظيم باد و دما را دارد و مي توانيد با تغيير دادن دماي دلخواه موها را براي خشك كردن يا فرم دادن به موها استفاده كنيد.

دکمه بازگشت به بالا