اقتصادی

اولین پرداخت برون مرزی امارات با درهم دیجیتال انجام شد

امارات اولین پرداخت خود را به مبلغ 13.6 میلیون دلار به صورت درهم دیجیتال (CDBC) انجام داد.

به گزارش میجیک، اولین تراکنش فرامرزی درهم دیجیتال امارات به ارزش 13.6 میلیون دلار به چین توسط شیخ منصور بن زاید آل نهیان، رئیس هیئت مدیره بانک مرکزی امارات انجام شد.

این تراکنش‌های فرامرزی از طریق پلتفرم mBridge انجام می‌شود، یک ابتکار و تلاش مشترک بین مرکز نوآوری بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) و چهار بانک مرکزی موسس. بانک مرکزی امارات متحده عربی، اداره پولی هنگ کنگ، موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین، بانک تایلند و بیش از 25 عضو مشاور از جمله این سازمان ها هستند.

هدف این برنامه تغییر پرداخت های فرامرزی عمده فروشی با استفاده از یک چارچوب مشترک برای چندین ارز دیجیتال بانک مرکزی (multi-CBDC) مبتنی بر فناوری است.

این پروژه به دقت عوامل مرتبط با ناکارآمدی را بررسی می کند، از جمله هزینه های بیش از حد، کندی و مسائل شفافیت. علاوه بر این، چالش‌های جاری مرتبط با حمایت از سلطه ارز و حفظ تعادل پولی و مالی در تمامی حوزه‌های قضایی مربوط معرفی خواهد شد.

این بانک اولین بانک در ابوظبی است که پروژه ای را با استفاده از بلاک چین اونیکس JP Morgan برای سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات مرزی اجرا می کند. چین همچنین به طور فعال توسعه یک ارز دیجیتال ملی (e-CNY CBDC) را ترویج می کند که منجر به انجام معاملات اولیه نفت و فلزات گرانبها در فراساحل شده است.

اما در ایالات متحده، رابرت اف کندی جونیور، دونالد ترامپ و ران دیسانتیس از جمله رقبای ریاست جمهوری هستند که علیه ارزهای دیجیتال ملی صحبت کرده و حتی قول داده اند در صورت انتخاب شدن، آنها را ممنوع کنند.

Crypto News می نویسد که ران دیسانتیس جمهوری خواه در اوایل ژانویه از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا