مطالب میجیک

افزایش ریسک بیماری قلبی در زنان باردار در شرایط بد اجتماعی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مدیسون دکتر خرم نصیر، نویسنده ارشد این مطالعه از مرکز قلب و عروق هیوستون در تگزاس، گفت: “این وضعیت می تواند منجر به بیماری قلبی عروقی و مرگ زودرس شود و می تواند بر سلامت کودکان تاثیر بگذارد.” ما باید خطرات اجتماعی را بشناسیم.»

بیماری های قلبی عروقی باعث افزایش مرگ و میر و میر مادر شدن چیزی است که در چند دهه گذشته با آن بزرگ شده ام.

در سال های اخیر عوامل خطر قلبی عروقی در زنان باردار از جمله دیابت نوع 2، فشار خون بالا و چاقی افزایش یافته است. در عین حال عواقب سایر حاملگی های ناخوشایند مانند ره اکلامپسی (فشار خون بارداری)، دیابت بارداری، تولد نارس و نوزادان کم وزن در حال افزایش است.

تحقیقات اخیر به بررسی عوامل خطر بیماری قلبی عروقی در زنان باردار می پردازد که در تعدادی از شرایط اجتماعی نامطلوب زندگی می کنند، از جمله شرایط اقتصادی ناپایدار، تحصیلات ضعیف، استرس روانی بالا، مسکن نامطمئن، غذای ناامن، عدم دسترسی به سلامت با کیفیت مراقبت و عدم حمایت. اندازه گیر رد.

تیم تحقیقاتی شش دسته از عوامل اجتماعی موثر بر زندگی 1433 زن باردار را مورد بررسی قرار دادند و 38 متغیر فردی اجتماعی و جمعیت شناختی را به دست آوردند. سپس سلامت قلب و عروق بر اساس عوامل خطر مانند فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع 2، کلسترول بالا، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی ناکافی بهبود می یابد.

به طور کلی، آنها دریافتند که زنانی که دارای موقعیت اجتماعی منفی تجمعی هستند، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دو یا چند عامل خطر بیماری قلبی، مانند سیگار کشیدن، چاقی، و زنانی که در شرایط اجتماعی بهتری زندگی می کنند، هستند. داشتن فعالیت بدنی ناکافی

دکمه بازگشت به بالا