اقتصاد ژاپن نلرزید – میجیک

اقتصاد | اقتصاد ژاپن

اقتصاد ژاپن نلرزید - ایسنا

تجزیه و تحلیل های آماری نشان می دهد که فعالیت کارخانه ها در ژاپن در ژانویه ضعیف شد، اما شاخص بخش خدمات این کشور افزایش یافت.

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ژاپن برای هشتمین ماه متوالی در ژانویه به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافت، اما بخش خدمات با افزایش کسب‌وکارهای جدید پیشرفت زیادی کرد.

شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن بدون تغییر در 48 در ژانویه از 47.9 در دسامبر گذشته بود. شاخص کل از ژوئن زیر آستانه 50 باقی مانده است که انقباض را از انبساط جدا می کند. تولید و سفارشات جدید، دو زیرشاخص اصلی که به رقم اصلی کمک می کنند، در محدوده انقباض باقی ماندند، اما سرعت آن نسبت به ماه قبل اندکی افزایش یافت.

اقتصاددانان S&P Global Market Intelligence می‌گویند: «تحصیل‌های کاری در ژانویه تا حد زیادی باثبات بود، که نشانه اولیه این است که تولید با افزایش تقاضا به جای پر کردن سفارش‌های قبلی تقویت می‌شود».

شاخص مدیران خرید خدمات از 51.5 در دسامبر گذشته به 52.7 در ژانویه افزایش یافت که به دلیل رشد تجارت جدید حفظ شد. تقاضا برای خدمات خارجی برای اولین بار در پنج ماه گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، خوش بینی برای بخش خدمات در 12 ماه آینده بالا است. PMI ترکیبی که فعالیت‌های بخش تولید و خدمات را ترکیب می‌کند، از 50 در دسامبر به 51.1 در ژانویه افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا