اقتصادی

اقتصاد ایران در دو سالگی دولت سیزدهم

رئیس جمهور شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی آماری از وضعیت اقتصاد کشور در دو سال گذشته ارائه کرد، اطلاعاتی که نشان می دهد اقتصاد ایران طی دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش میجیک، بررسی شاخص های کلان اقتصادی نشان می دهد که بهبود وضعیت در حوزه های مختلف اقتصاد قابل توجه است و این وضعیت در حوزه های مختلف قابل بررسی است و از این رو بخش مهمی از بسته اقتصادی فعلی به بررسی این عملکرد اختصاص دارد. .

چهره روز: سیزدهمین سلطنت

نهمین گفت و گوی تلویزیونی سید ابراهیم رئیسی به موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و … اختصاص دارد که یکی از جذاب ترین آنها به ویژه در حوزه اقتصاد موضوعی است که به آن می گویند. تورم بود. رئیس دولت سیزدهم به کاهش 20 درصدی تورم در 6 ماهه نخست فعالیت دولت اشاره کرد و افزود: در اسفند 1400 نرخ تورم از 59.3 درصد به 40 درصد کاهش یافته و شاخص ها بهبود یافته است. البته تورم درد مزمنی است که سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنیم. زمانی که دولت شروع به کار کرد، تورم در کشور 60 درصد بود، اما دولت سعی کرد تورم را افزایش ندهد.

علاوه بر این، بر اساس آخرین برآوردهای بانک مرکزی، اقتصاد ایران در سال گذشته می تواند رشد اقتصادی بیش از چهار درصدی را ثبت کند. رشد که هنوز در همه بخش ها یکسان نیست، اما مهم ترین چیز ارتفاع است رشد صنعتی کشور موتور محرکه اقتصاد ملی است.

سید ابراهیم رئیسی آخرین روز پیگیری ماشین وارداتی وی همچنین از افزایش تولید داخلی خبر داد. خبری که به نظر می رسد خبر خوبی برای خریداران باشد زیرا می توانند به رویای خود یعنی داشتن خودرو نزدیک شوند.

او نیاز به بهبود دارد فروش نفت وی همچنین به شکل دیپلماسی انرژی در این دولت اشاره کرد و گفت: کشور در حوزه انرژی و فروش نفت ظرفیت های زیادی دارد، اما برخی از دولتمردان پیش از این می گفتند بیش از 300 هزار بشکه نفت در روز امکان پذیر نیست. فروخته شد. این در حالی است که در ماه اول دولت سیزدهم مشخص شد که می توان روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت فروخت و بابت آن پول دریافت کرد و 480 هزار میلیارد تومان از کسری بودجه سال 1400 بود. از این طریق جبران کرد.

یکی از 13 برنامه دولت از ابتدای شروع کار منبع آب 10 هزار روستا در کشور وجود دارد که تاکنون این طرح به سرعت در حال پیشرفت است و آب به 2500 روستا رسیده است.

ترمز روز: رشد بازار سهام

شاخص کل بورس اکنون با افزایش 6940 واحدی به دو میلیون و 173 هزار دستگاه رسیده است. شاخص کل 7268 واحد و 746 هزار و 134 واحد افزایش یافت.

امروز (31 خرداد) تعداد 32 میلیون و 31 هزار سهم معادل 12 درصد از سهام شرکت نیان الکترونیک با نماد «نیان» عرضه در بازار فرابورس اراده

همچنین رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد حضور بیش از 3.2 تن طلا در چند ماه گذشته و پس از موافقت دولت با تسهیل واردات طلا و معافیت آن از مالیات و عوارض، به طور رسمی از سوی گمرک به کشور اعلام شد.

تعاملات روز: دولتی و خصوصی

هیئت رئیسه اتاق ایران در نامه ای به رئیس قوه ضمن تاکید بر تعهد بخش خصوصی برای کمک به تحقق شعار سال، خواستار انعکاس انتظارات زیر مجموعه های سه قوه مجتمع اتاق ایران برای متقابل شدند. مشارکت.

همچنین مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی نیز بررسی و تصویب شده است هیئت رتبه بندی اعتباری قرار داده شده است.

در خبری دیگر، مهدی محد باکن‌نظر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پس از تعامل بسیار مثبت سازمان امور مالیاتی و اتحادیه در ماه گذشته، در مسیری دیگر از مشارکت و همدلی، مهلت قانونی برای تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل با کسب مجوز از شورای عالی هماهنگی 10 روز تمدید شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا