مطالب عمومی

اعلام وضعیت اضطراری در کالیفرنیا به دنبال آتش سوزی در «جنگل ملی کلاماث»

به گزارش خبرگزاری آنلاین میجیک، در پی آتش سوزی جنگل کلامات در ایالت کالیفرنیا آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، مقامات آتش‌نشانی کالیفرنیا گفتند که آتش‌سوزی از روز جمعه آغاز شده و تاکنون ده‌ها خانه سوخته و حیات وحش برای در امان ماندن از شعله‌های آتش از منطقه فرار کرده است.

کارولین کوینتانیلا، سخنگوی جنگل کلامات گفت: «با بادهای نامنظم و رعد و برق، آتش همچنان در این منطقه رشد می‌کند و ما سه رقمی هستیم.»

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، با ادامه گسترش آتش‌سوزی، وضعیت اضطراری اعلام کرد. در مونتانا، آتش تقریباً سه برابر شد و به بیش از 11 مایل مربع (حدود 28 کیلومتر مربع) در چند مایلی شهر المو رسید.

کلامات یک جنگل ملی در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده است. مساحت این جنگل 7033 کیلومتر مربع است. مرکز ملی آتش نشانی آمریکا هشدار داده است که مهار آتش حدود یک ماه طول می کشد.

موج گرما بخش های جنوبی و شمال شرقی ایالات متحده را فراگرفته و میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است.

طی چند هفته گذشته، آتش سوزی های بزرگ در ایالات متحده ده ها هزار هکتار از جنگل ها را به خاکستر تبدیل کرده است. از ابتدای ماه جاری، ایالت کالیفرنیا به یکی از مراکز داغ آمریکا تبدیل شده و شاهد آتش سوزی های زیادی بوده است.

در اوایل جولای، بخشی از پارک ملی یوسمیتی آتش گرفت. این پارک جنگلی بلندترین درخت جهان به نام «سکویا» را در خود جای داده است. این آتش سوزی در مدت پنج روز 3772 هکتار از جنگل ها را به خاکستر تبدیل کرد. شنبه گذشته پارک ملی بار دیگر آتش گرفت و آتش در مساحتی به وسعت 600 هکتار گسترش یافت.

انتهای پیام.




این مقاله را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا