مطالب میجیک

اعتبار ویژه‌ای برای ساخت پارک‌های بانوان در نظر گرفته شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، جواد زوانت بعدازظهر یکشنبه در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با نمایندگان ولی فقیه خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر زیرساختی مشکلات جدی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دولت های مختلف اقدامات ارزنده ای در زمینه زیرساخت های استانی انجام شده است، بیان کرد: با این حال به دلیل فاصله زیاد ما با برخی استان های کشور همچنان مشکلات زیادی وجود دارد.

قوانت گفت: خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی به ویژه بانوان نخبه و توانمند پتانسیل بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به مرز خراسان جنوبی با افغانستان و عبور و مرور مواد مخدر گفت: در این زمینه باید خراسان جنوبی را به صورت ویژه دید اما متأسفانه هنوز کمپ ماده 16 برای بانوان نداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از خواسته هایی که همیشه می گویم این است که احداث پارک های ویژه بانوان در شهرهای مختلف خراسان جنوبی مورد توجه و تامین اعتبار قرار گیرد.

قوانت گفت: نرخ های ویژه باروری در خصوص قانونی بودن جوانان جمعیت و بهره مندی از تسهیلات مربوطه اعلام شده است.

وی هشدار می دهد: اما گاهی برای خراسان جنوبی طی آزمون های استخدامی ادارات مختلف مانند ثبت احوال، مرکز آمار و… آمارهای متفاوتی از میزان ازدواج در استان می دهند که نارضایتی مردم را به همراه دارد.

وی ادامه می دهد: در سال 1400، 560 شغل به ارزش 44 میلیارد تومان از مشاغل خانگی پرداخت شد که 80 درصد آن مربوط به زنان بود.

دکمه بازگشت به بالا