مطالب عمومی

اظهارات سرمربی کنیا درباره بازی با ایران و دعوت از بازیکنان دورگه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فدراسیون فوتبال کنیا وی رسما اعلام کرد که تیم ملی کشور در تاریخ 28 مارس (8 فروردین) در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ایران می رود. پیش از این تیم ملی ایران تصمیم دارد روز 12 فروردین در ورزشگاه آزادی به مصاف روسیه برود.

به این ترتیب تیم با هدایت امیر قلعه نویی فیفا او در آینده دو بازی تدارکاتی انجام خواهد داد. نقطه عطف کنیا مسئولباد فراتاو ملی پوش ترکیه ای است که سابقه کار در باشگاه های سایپا و سپاهان ایران را دارد. فرات همچنین زمانی دستیار علی دایی در تیم ملی ایران بود.

فرات وی در خصوص دیدار با ایران گفت: ایران تیمی در سطح جهانی است و در رده اول آسیا قرار دارد. بازی مقابل حریفان سرسخت فرصتی است تا بازیکنانمان را با فوتبال سطح بالا آشنا کنیم و تفاوت بین جایی که هستیم و جایی که می خواهیم باشیم را ببینیم.

وی افزود: بازی مقابل تیمی در سطح جهانی به ما کمک می کند تا برای لحظات مهمی که در مقدماتی جام جهانی بازی می کنیم آماده شویم. ما می‌توانیم با تیم ضعیف‌تری بازی کنیم و راحت‌تر به پیروزی برسیم، اما اکنون تمام است مهم این به ما کمک نمی کند.

سرمربی کنیا که تیمش نزدیک به یک سال است که اردو و مسابقه ای نداشته است خاطرنشان کرد: بی صبرانه منتظر حضور بازیکنان خود هستیم. ما بیش از 500 روز است که همدیگر را ندیده ایم، بنابراین این اردو برای دور هم جمع شدن و یادگیری دوباره با هم بازی است.

فرات همچنین برخی از بازیکنان دو رگ او از تیم ملی کنیا نیز دعوت کرده است، از جمله «دنیل Animbe» مدافع دانمارکی اصل که کاپیتان تیم ملی زیر 23 سال دانمارک و «آلفرد غربالگریمهاجمی که در نروژ بازی می کند. باد فرات گفت از عمد بوده

سرمربی کنیایی تاکید کرد: ما به سیستم استعدادیابی بهتری نیاز داریم تا بازیکنانی را پیدا کنیم که در کنیا بازی کنند و آنها را متقاعد کنیم که سریعتر بازی کنند. بازیکنان این مزیت را دارند که برخی از آنها در رده نوجوانان برای تیم ملی اروپا بازی کرده اند، بنابراین از نظر تاکتیکی و روحی آماده هستند. سایر کشورهای آفریقایی این کار را انجام می دهند و ما نیز باید همین کار را انجام دهیم.

دکمه بازگشت به بالا