اظهارات اقتصادی نامزدها در روز پایانی تبلیغات

در آخرین روز از تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شش کاندیدا درباره مسائل اقتصادی مرتبط با اقتصاد کشور از جمله بورس، تورم، صادرات نفت، کشاورزی، سرمایه گذاری خارجی و تحریم ها صحبت کردند.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

به گزارش میجیک، دیروز 15 تیر 1403 زمان تبلیغات ریاست جمهوری بود. لذا داوطلبان سعی می کنند از آخرین فرصت برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند. البته دو نامزد از جمله قاضی زاده هاشمی و زاکانی از رقابت های انتخاباتی انصراف دادند. قاضی زاده شب گذشته و زاکانی صبح امروز از کاندیداتوری انصراف دادند.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

قاضی زاده: جاده شهید رئیسی در جاده چپوال مفقود نمی شود

قاضی زاده هاشمی دیروز و پیشتر استعفای خود را اعلام کرد در نامه ای به خانواده آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید نوشت: در زمان تبلیغات انتخاباتی با وظیفه دفاع از دستاوردهای مسلم انقلاب اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم و در مناظره که برخی از لزوم پایان دادن به تفکر سیزدهم صحبت کردند، در صحنه بودم. دولت، من مصمم تر شدم که شهید ما مظلومان باید از خود دفاع کنیم و نگذاریم این راه روشن در میان جاده های کج و معوج منتهی به ذلت و دزدی گم شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران که صبح امروز 16 تیرماه از انصراف خود از کاندیداتوری خبر داد، روز گذشته در بخشی از وعده اقتصادی گفت: عناصر مفاسد اقتصادی باید در هر دو آرنج مردم گرفته شود. اگر بخواهی این را به زمین بکشی، می آید، اما خدا مدافع ماست و هیچکس نمی تواند دشمن ما باشد. قدرت انسان و خدا به او رسید. انشاالله به خواست خدا فساد من ریشه کن شود.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

زاکانی با اشاره به اقدامات خود در خصوص قرارداد با چین برای افزایش واگن های قطار مترو و بومی سازی تاکید کرد: می توان با دنیا صحبت کرد اما از موضع عقلانیت و قدرت. من تنها نامزدی هستم که به من برنامه عمل می دهد. ما دو بسته برای افراد داریم. بسته اول برای رفع نیازهای مردم و بسته دوم توسعه و توسعه کشور است.

زاکانی: قرارداد نفتی دولت قبل 90 میلیارد دلار برای مردم هزینه داشت

وی خاطرنشان کرد: روزی که وزرای نفت دولت روحانی و خاتمی قرارداد اشتباهی را امضا کردند، 80 تا 90 میلیارد دلار برای مردم ضرر کردند. یک روز خود آقای زنگنه به من گفت این عددی که شما می گویید از کجا آمده است. گفتم شماره یک 53 میلیارد غیرانتفاعی. باید در جمهوری اسلامی تلاش کنند.

زاکانی با اشاره به اقدامات خود در خصوص قرارداد با چین برای افزایش واگن های قطار مترو و بومی سازی تاکید کرد: می توان با دنیا صحبت کرد اما از موضع عقلانیت و قدرت. من تنها نامزدی هستم که به من برنامه عمل می دهد. ما دو بسته برای افراد داریم. بسته اول رفع نیازهای مردم و بسته دوم توسعه و پیشرفت کشور است.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

پورمحمدی: سه سال دیگر بورس به ثبات قابل قبولی می رسد

مصطفی پورمحمدی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که در جریان مناظره از برخی نامزدها انتقاد کرد و آنها را مقصر تحریم ها دانست، گفت: ما می توانیم حتی با آمریکا، چین، روسیه، اروپا، غرب و آفریقا ارتباط برقرار کرده و متعادل و مدیریت کنیم. و آسیا برای بهبود روابط و تحقق منافعمان. رئیس جمهور باید این درک و قدرت را داشته باشد و یک تیم قوی در این زمینه در کنار خود ایجاد کند تا در جهت منافع ملی قدم های بزرگی برداشته شود.

پورمحمدی هشدار داد: هرکسی که قول دهد مشکلات بورس را یکی دو سال دیگر حل کند، ساده لوح است. باید تلاش کرد تا حداقل شش ماه تا یک سال بازار سهام را به ثبات رساند و در نهایت ممکن است سه سال طول بکشد تا این بازار به ثبات قابل قبولی برسد. البته قانون در این زمینه باید تغییر کند.

پورمحمدی ادامه داد: تحریم ها را ساده نگیریم. ببینیم تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران ادامه دارد و خود را در دام تحریم قرار ندهیم. بیایید اعداد ناشی از تحریم ها را در نظر بگیریم. ساده لوحانه است که بگوییم ما در مناطقی مانند روسیه و چین دوستان و آشنایان داریم.

وی تاکید کرد: بورس باید حرفه ای و کارشناسی شده ارائه شود این پیام نیست که تصمیم می گیرد و سازمان می دهد. سهام الان کجاست؟ یک میلیون یا دو میلیون سود به سهامداران بدهید که هیچکس در بورس ندارد.

این کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچنین هشدار داد: هرکس در این زمینه قول حل مشکلات بورس را در یکی دو سال آینده بدهد، کمی ساده لوح است. باید تلاش کرد تا حداقل شش ماه تا یک سال بازار سهام را به ثبات رساند و در نهایت ممکن است سه سال طول بکشد تا این بازار به ثبات قابل قبولی برسد. البته قانون در این زمینه باید تغییر کند.

به گفته پورمحمدی، دولت الکترونیک مجموعه بزرگی در تمامی نظام های اداری کشور است که یکی از آن ها پلیس مالی است. این نظام اداری وارداتی و شکسته نیاز به جایگزینی و اصلاح دارد. سیستم اداری ناقص و ناکارآمد باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز باید رفراندوم مصرف انرژی در کشور برگزار کنیم و وفاق ملی در این زمینه ایجاد کنیم و وضعیت مصرف و هدر رفت انرژی را به اطلاع مردم برسانیم و در مورد نحوه مدیریت آن رای دهند و سپس تصمیم گرفتن. این مسائل مانند مصرف انرژی، مسائل معیشتی و … که مردم از قبل می دانند باید با همکاری و همفکری ملی حل شود و در این گونه موارد می توان رفراندوم برگزار کرد.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

جلیلی: پول 3000 می شود 30 هزار تومان

سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز روز گذشته در جمع حامیان در مشهد گفت: در دولت گذشته دلار 3000 تومانی به 30 هزار تومان و 800 تا 1800 افزایش تحریم ها را افزایش داد. حتی او را تحریم کردند و در طول سفر به هواپیمایش گاز ندادند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور به صفر یا منفی و میانگین 0.7 رسید. اما امروز آمدند و دوباره ادعا کردند. امروز ملت ما باید بین دو گزینه رشد 8 درصدی یا صفر و رشد منفی یکی را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه مردم می گویند 200 هزار بشکه نفت فروخته نمی شود، گفت: اما رئیس جمهور آمد و حرکتی را آغاز کرد که در نتیجه در مجلس سنا از وزیر خارجه آمریکا درباره فروش 2 میلیون بشکه سوال شد. نفت ایران، پاسخ ایران می تواند بفروشد و نمی تواند متوقف شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ملت ما موفق بوده است اما موفقیت را به این دلیل عنوان کرد که آمریکا تصمیم گرفت فشار تحریم ها را کاهش دهد و اکنون دوباره کار را به دست ما می سپارد. در طی آن 8 سال با مراجعه به مراکز اقتصادی و کارخانجات می توان تولید و رشد اقتصادی را کاهش داد. هپکو سالانه 2000 ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی و راهسازی تولید می کند. در دولت قبل این رقم به صفر تا هشت رقم رسید.

جیلیلی با بیان اینکه شهید رئیسی برای اولین بار در کشور رکورد صادرات غیرنفتی را ثبت کرد، گفت: به اوج نگاه می کنیم. وقتی ملتی قد بلند می کند و آرزوی قدرت دارد، از بیرون و داخل فشار می آید. فشار داخلی توسط کسانی ایجاد می شود که در فساد دست دارند و می خواهند منافع خود را از طریق فساد تامین کنند. عده ای از این مملکت سالانه هزاران میلیارد سرمایه کشور را می دزدند و ما جلوی همه آنها می ایستیم و نمی گذاریم سرمایه های کشور را بدزدند.

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

انتقاد قالیباف از تورم و گرانی دولت قبل

بخشی از سخنان محمدباقر قالیباف در آخرین روز تبلیغات کاندیداها به معضل گرانی و تورم در دولت قبل اختصاص داشت.

وی در جمع هواداران در ورزشگاه شهید شیرودی تهران گفت: در سال های 1387 و 1391 شاهد بحث اتفاقات و دوگانگی هایی بودیم که پیش آمد. تورم، گرانی و رکود و رشد متوسط ​​سالانه کمتر از یک درصد و 26 برابر افزایش نقدینگی در اثر مدیریت و اکنون مدعی تکرار آن تفکر در کشور هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در شرایطی که به شدت دچار مشکل شده ایم، می بینیم که اکنون حداقل به اندازه نفتی که صادر می کنیم، نفت و فرآورده های نفتی را در داخل هدر می دهیم و جز ناکارآمدی چیزی وجود ندارد. بی تدبیری و بی تفاوتی

اظهارات اقتصادی نامزدها در آخرین روز تبلیغات

برنامه پزشکی کشاورزی لرستان و مس سونگون آذربایجان شرقی

مسعود بیزیکیان روز گذشته نیز به شهرهای مشهد، خرم آباد و تبریز رفت. پزشکان بیشتر در محورهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی صحبت می کنند. وی در خصوص مسائل مربوط به اقتصاد به هواداران خود در خرم آباد گفت: من نیامده ام که حقوق معلمان، نیروی انتظامی و کارمندان را در این کشور از بین ببرم. جوانان، مستمری بگیران، معلمان و نیروی انتظامی، سپاه و همه مشکل دارند.

وی با بیان اینکه لرستان یک زمین کشاورزی است اما با مشکل تخصیص آب مواجه است و ما موظف هستیم در رفع مشکل شما کمک کنیم.

وی بیان کرد: به مردم استان های چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و ایلام که اجازه حضور ندارند سلام می کنم و امیدوارم هر کاری از دستشان بر می آید انجام دهند تا فردا جوانان ما با عزت زندگی کنند.

مسعود مزیکیان در سفر به تبریز به مردم آذربایجان شرقی قول داد که اجازه نخواهد داد درآمد مس سونگون که سال ها به استان های دیگر آورده شده بود از این استان خارج شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا