مطالب میجیک

اضافه وزن ریسک سرطان رحم را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین هلث لاین، تحقیقات جدید در دانشگاه بریستول بریتانیا نشان داده است که اضافه وزن می تواند یک خطر باشد عفونت برای سرطان آندومترکه به عنوان سرطان رحم نیز شناخته می شود، اندازه آن تقریبا دو برابر می شود.

سرطان آندومتر زمانی رخ می دهد که سلول ها روی رحم یا آندومتر آنها سرطانی شدند و شروع به رشد خارج از کنترل کردند.

بر اساس این مطالعه، هر 5 واحد افزایش در شاخص توده بدنی (BMI)، خطر عفونت برای سرطان آندومتر تقریباً دو برابر شد (افزایش خطر تا حدود 88٪).

شواهد قبلی اضافه وزن را با انواع مختلف سرطان، مانند سرطان سینه مرتبط دانسته اند. با این حال، گزارش جدید یکی از اولین گزارش هایی است که تعیین می کند چاقی چگونه بر خطر تأثیر می گذارد عفونت برای سرطان آندومتر حضوری پرداخت کنید.

شاخص توده بدنی بالا یک عامل خطر برای سرطان رحم است. نویسندگان این مطالعه معتقدند که توسعه درمان هایی که هورمون های مرتبط با وزن، از جمله روزه و انسولین را هدف قرار می دهند. تستوسترون می تواند از سرطان جلوگیری کند آندومتر کمک.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افرادی که BMI بین 25 تا 29.9 دارند، اگر BMI آنها بیش از 30 باشد، اضافه وزن دارند و چاق هستند.

محققان نمونه های ژنتیکی 120000 نفر را در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، بلژیک، آلمان، لهستان و سوئد مورد بررسی قرار دادند.

نزدیک به 13000 شرکت کننده سرطان آندومتر آنها دارند.

محققان دریافتند که خطر عفونت برای سرطان آندومتر دو برابر، یعنی به ازای هر 5 واحد افزایش BMI، این خطر حدود 88 درصد افزایش می یابد.

این تیم تحقیقاتی همچنین 14 عامل را شناسایی کردند که می تواند چاقی را با سرطان مرتبط کند آندومتر روزه و انسولین را توضیح دهید، ارزیابی و تشخیص دهید تستوسترون او ممکن است مسئول بهبود این ارتباط باشد.

شواهدی وجود دارد که کلسترول بالا ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد آندومتر نفوذ.

محققان امیدوارند این یافته ها به دانشمندان کمک کند تا درمان هایی را توسعه دهند که می تواند این هورمون ها را هدف قرار دهد و در نهایت خطرات را از بین ببرد. عفونت برای کاهش سرطان در افراد.

مثلا، متفورمینداروهایی که برای درمان دیابت استفاده می‌شوند، سطح هورمون‌ها را هدف قرار می‌دهند و همچنین می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا