مطالب میجیک

اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت

میجیک/خوزستان دختران خوزستانی در سال 1403 به موفقیت های بزرگی دست یافتند که از آن جمله می توان به کسب سه سهمیه پارالمپیک در پاریس و قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران اشاره کرد.

در یک سال گذشته موفقیت های زیادی در حوزه ورزش بانوان در استان خوزستان حاصل شده است. کسب عناوین متعدد و درخشش چند مدالی بانوان خوزستانی در بازی های آسیایی و پاراآسیایی و کسب سهمیه پارالمپیک باعث خوشحالی خوزستانی ها شد.

به گزارش میجیک، در ادامه چند دستاورد و گام های برداشته شده در ورزش بانوان خوزستان را می خوانید.

جمعیت بانوان ورزشکار سازمان یافته استان خوزستان 100 هزار و 432 نفر است و 300 کمیته شهرستانی در بخش بانوان و 42 نایب رئیس در هیات های ورزشی استان خوزستان فعال هستند.

در سال های اخیر 74 بانوی ورزشکار خوزستانی به تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد 20 نفر از اعضای تیم ملی هستند. ضمناً تعداد مدال های کسب شده در این بخش در سطح بین المللی به بالا 23 مدال می باشد. نکته مهم در ورزش بانوان خوزستان در سال گذشته کسب سه سهمیه پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران این استان بود.

همچنین در سال گذشته 11 هزار و 700 نفر در رشته بانوان در ورزش های همگانی و روستایی شرکت کردند و خوزستان در سال 1402 میزبان 20 رویداد کشوری در بخش بانوان بود.

سال گذشته نیز از 20 مربی و ورزشکار مدال آور بازی های آسیایی، پاراآسیایی و جهانی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تجلیل شد تا این تقدیر خون تازه ای به رگ های ورزش خوزستان بیاورد چرا که وجود دارد. هیچ کدام نیست موفقیتی که مورد توجه مسئولان ورزش استان قرار گرفت

قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان در سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران، قهرمانی تیم وزنه برداری بانوان خوزستان در مسابقات کشوری، نایب قهرمانی تیم ملی حفاری در لیگ تیراندازی بانوان ایران و صعود به لیگ اصلی، صعود باشگاه نفت امیدیه به سوپرلیگ بانوان کشور. . ، حضور 9 بانوی خوزستانی در بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگزو به همراه کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی های پاراآسیایی هانگزو و کسب سکوی چهارم بازی های آسیایی هانگجو توسط نگین. شیخی در اسکیت یکی از موفقیت های ورزشی خوزستان در سال 1402 است.

همچنین اجرای طرح ملی بانوی توانا، طرح ملی جشنواره دختران در آفتاب ایران، پروژه ملی جشنواره مدل های برتر عفاف و حجاب، طرح ملی پایش و بهداشت حرفه ای. بانوان و از نایب رئیس هیئت ورزش استان و مسئولین ورزش بانوان شهرستان ها از جمله عملکرد نماینده ورزش بانوان به عنوان اداره کل ورزش و جوانان در سال 1402 تقدیر کرد.

البته سال گذشته در بازی های پاراآسیایی هانگزو اتفاق تلخی در ورزش بانوان خوزستان افتاد. در روز اول هاشمی متقیان ورزشکار سرشناس خوزستانی در رشته دو و میدانی در ماده پرتاب نیزه کلاس F56 مدال طلا را به دست آورد و رکوردشکنی کرد اما با اعتراض چین متقیان با یک تاخیر، مدال طلای این ورزشکار پس گرفته شد. دقیقه در Cal Rome متقیان هانگژو را با خاطرات تلخ و شیرین ترک کرد.

علاوه بر این حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان که سال ها درخواست دختران خوزستانی بود، سال گذشته در جدول سه باشگاهی لیگ برتر خوزستان به تعویق افتاد تا شاید در سال 1403 این موضوع بیشتر دیده شود به طور جدی و در نهایت دختران خوزستانی به آرزوهای بلند مدت خود خواهند رسید.

اگرچه ورزش بانوان استان خوزستان با توجه به پتانسیل موجود هنوز جای کار زیادی دارد، اما اقدامات انجام شده در سال گذشته نوید یک روز خوب را برای این بخش در سال 1403 می دهد. امسال سالی است که خوزستان در بازی های پارالمپیک پاریس علاوه بر آقایان در رده بانوان نیز نماینده دارد و باید منتظر درخشش بانوان خوزستانی در این رشته بزرگ باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا