اقتصادی

اشتغال پایدار در سایه مهارت آموزی در محیط واقعی کار

بر اساس این گزارش، طی یک سال گذشته اجرای طرح های آموزشی در محیط های واقعی کار در صنعت و حرفه رشد 34 درصدی داشته و بیش از 93 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گزارش میجیک، بیکاری یکی از چالش های کشور و بازار کار است که کاهش سطح آن عامل موثری در رشد اقتصادی است و چاره اندیشی برای آن می تواند از آثار و پیامدهای زیانبار آن در جامعه بکاهد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه بازار کار و ایجاد فرصت های شغلی برای جویندگان کار، زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، برنامه ای برای مهارت آموزی در محیط کار واقعی دارد.

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با هدف آموزش و ارتقای مهارت های کاری جوانان جویای کار 15 سال به بالا بدون مهارت یا کم مهارت انجام می شود و مسئولیت اصلی اجرای آن در سال های اخیر بر عهده مسئوليت. سازمان آموزش فنی و حرفه ای.

از دیگر اهداف اجرای این طرح، یادگیری عملی و کاربردی مهارت های آموزشی، شناخت فضای واقعی کسب و کار، افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دارای مهارت، حفظ مشاغل رایج و سنتی و جذب نیروی کار ماهر در شرکت ها می باشد.

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، از اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی، در سال گذشته 93 هزار و 725 نفر در بخش تجارت و صنعت آموزش دیده اند که نسبت به سال قبل 34 درصد رشد داشته است. سال همچنین 34 هزار و 559 نفر در واحد پذیرنده آموزش دیدند که رشد 14 درصدی را تجربه کرده است.

غلامحسین حسینی نیا – معاون وزیر کار – در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: یکی از ماموریت های مهم و هدفمند سازمان آموزش فنی حرفه ای ارائه آموزش های تخصصی مهارتی مورد نیاز بازار کار و تدوین استانداردهای روزهای مهارت آموزی است. اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز در راستای مهارت های کاری کاربردی و کاربردی در این راستا تدوین شده است.

وی گفت: این طرح با کمک انجمن های صنفی در سطح کشور اجرا می شود و بر اساس ارزیابی انجام شده یک میلیون و 400 هزار واحد صنفی توانایی ایفای نقش در قالب طرح های آموزشی در فضای واقعی کار را دارند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اتحادیه می تواند به کارآموزان در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی آموزش دهد و در پایان دوره پس از برگزاری آزمون، گواهینامه بین المللی ارائه شود. صادر شده. برای افرادی که طبق دوره آموزشی در مرکز دولتی آموزش دیده اند

وی با اشاره به ظرفیت سازمان های فنی و حرفه ای گفت: در حال حاضر 640 مرکز آموزش دولتی متشکل از 5400 کارگاه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد که ظرفیت آموزش بیش از 550 هزار نفر در سال را دارد. همچنین بیش از 12000 آموزشکده فنی و حرفه ای رایگان با ظرفیت تربیت 600000 هنرجو در سال وجود دارد که نقش موثر و مهمی در مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان ماهر دارد.

به گزارش میجیک، کارشناسان تاکید دارند که یادگیری مهارت ها در محیط کار واقعی ضمن افزایش بهره وری، باعث آشنایی افراد با فضای کسب و کار می شود به گونه ای که پس از کسب دانش کافی، دانش آموزان به شرکت های اقتصادی معرفی شده و با گذراندن دوره مهارتی، آنها را به کار می گیرند. جذب بازار شد. کار کرده است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا