مطالب میجیک

اسلام هرگز مخالف آزادی‌های معقول و منطقی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نشست فرهنگی «نقش زنان بین بین المللی در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مجتمع آموزش عالی. بنت الهادی برگزار شد.

آیت الله اعرافی در سخنانی درباره فضائل و رذایل در علم اخلاق اسلامی، گفت: فضایل یک سلسله صفاتی است که منشأ فضائل و افعال پسندیده و همچنین رذایل است. اصل و نسب انتشار رفتارهای ناپسند و ناشایست. اما از نظر اخلاق اسلامی، موضوع دومی است که مطرح می شود و آن تعداد فضایل است که جمع بندی آنها غیر ممکن به نظر می رسد.

وی ادامه داد: گاهی تلفیق فضایل غیرممکن یا بسیار دشوار به نظر می رسد. داشتن قلبی سخاوتمند و مهربان و قدرت خوب خوب است آه تو است. با این حال، گاهی اوقات برای افراد سخت است که در جای خود حداکثر شفقت را داشته باشند و در جای خود حداکثر قدرت و مقاومت را داشته باشند.

رئیس حوزه علمیه سراسر کشور جمع آوری فضایل به ظاهر ناسازگار در شخصیت را برای افزایش کمال انسان ممکن دانست و خاطرنشان کرد: انسان در سطح کمتری است. نژاد و معمولاً یکی از شاخص های فضیلت در خود او بیشتر تحقق می یابد. یکی از اندازه گرفتن سلام انسان کامل کسی است که ظرفیتی بالاتر از یک فرد معمولی داشته باشد و امواج فضایل گوناگون در وجود او جذب شود.

اهمیت عبارات جامع مخالف در شخصیت های بزرگی چون پیامبر گرامی اسلام (ص)صلی الله علیه وسلم خدا بهش گفت پادشاه) و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) را از همین دسته دانسته و فرمود: امیرالمومنین (علیه السلام)آ) هنگامی که او را بر قربانگاه عبادت نهادند، مانند مار گزیده به هم پیچید و در برابر یتیم درجه ای از انصراف و انفعال داشت، اما در میدان جنگ، استواری او کوه ها را آب کرد و هرگز روی گردان نشد. دشمن این لطافت و لطف از یک سو و سختی و صلابت از سوی دیگر، هر کدام در جای خود فضیلتی است. خارج از محل می تواند بد خودش باشد.

رئیس هیئت نظارت جامعة المصطفی وی تاکید کرد: همه در خودسازی هیئت مدیره، می توانید ظرفیت بالاتری پیدا کنید و دو برابر بیشتری جمع آوری کنید. در زمان ما امام خمینی (قدس سره) سر) مظهر مخالف و جامعیت فضایل گوناگون است. رهبر بزرگ (مادازلا عالیه) از فرزندش نقل می کند که برای خشک کردن اشک امام در نماز شب حوله ای لازم بود و این مرد رئوف با صلابت و استقامتی انقلاب را رهبری کرد که پیروزمندان انتظار آن را نداشتند.

وی ادامه داد: ما و شما هستیم که به حوزه آمدیم صبح باید انجام شده باشد هر چه بیایید زیرساخت دانش خود را بسازیم. در حال حضرت زهرا (سلام الله علیها) آمده است که وقتی به نماز می ایستاد اگر کسی به او نزدیک می شد، شدت ضربان قلبش را احساس می کرد. همین فاطمه پس از رسول عزیز اسلام با اقدامی شجاعانه سرنوشت تاریخ را رقم زد.

حضرت خدیجه (س)فاطمه زهرا(س)س) و حضرت زینب(س)س) سه ویژگی مهم و مشترک دانست و اظهار داشت: حضرت خدیجه در زمانی در کنار رسول خدا ایستاد که هیچ کس تصور نمی کرد که آینده جهان در شعاع رسالت رسول خدا (ص) رقم می خورد و خدیجه یگانه بود. . با هوش تاریخی فوق واقعا خوب و بینش عمیق آسمانی این حقیقت را درک می کند. ویژگی دوم این است که او برنامه و نقشه راه دقیقی برای همراهی با پیامبر دارد.پ) و ویژگی سوم استقامت و پایداری در مواقع بحرانی است که پشتیبانی دیگری وجود ندارد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: سه اصل بسیار مهم درباره حضرت زهرا (س)س) نیز قابل مشاهده است. در یک مقطعی در مدینه نقشی را ایفا کرد که همه به لبه رفتند یا در دم جان باختند. حضرت زینب(س)س) این خصوصیات را نیز از غروب عاشورا تا فردای آن روز که همه چیز افتاده بود با پرچم قافله اسیر به نمایش گذاشت.

وی این سه ویژگی را الگوی زن مسلمان می داند و تاکید می کند: اسلام هرگز مخالف آزادی معقول و عقلایی نیست. جمهوری اسلامی ایران همه درهای علم و دانش را به روی زنان می گشاید و اسلام نه تنها در این امر منعی ندارد، بلکه پیشگام و مروج علم و عمل است. گری جیم یک زن است. اطلاعات تاریخی و استراتژیک، دارای برنامه های عملی و برنامه های عملی است گری و اقدام شجاعانه به ویژه در شرایط بحرانی و بحرانی از ویژگی های الگوبرداری شده از شاخص های اسلامی است. می توان بیایید و باید بتوانید اندیشه شریف اسلام را در برابر امواج مادی و غرب به عنوان الگوی زنان مسلمان ترویج دهید.

در ادامه این سخنان، رئیس حوزه علمیه سراسر کشور با اشاره به نور اسلام تا امواج تمدن غرب از حدود سیصد سال پیش تاکنون، گفت: در این مدت شاهد تحرکات و تحرکات بسیاری بوده ایم. انقلاب در کشورهای اسلامی و نقاط مختلف جهان اسلام. صبح. بسیاری از این حرکت ها موفق نشدند و تبدیل به جنبش شدند. مابقی که نهضت است انقلاب نیست و اگر انقلاب باشد نمی تواند نظام ایجاد کند و حتی اگر نظامی شکل بگیرد نمی تواند ایدئولوژی و گفتمان جهانی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در بحبوحه این تجربه چند صد ساله انقلاب اسلامی به وجود آمد که اکنون همه نیروهای شیطانی با آن مقابله کرده اند. به این معنا که و از ترس جزر و مد در خارج از مرزهای ایران، تمام نیروهای خود را علیه آن معطوف کرده اند. به این معنا که.

وی با طرح این سوال که چرا انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (قدس سره) رهبری شد؟ سر) و اشتیاق مردم و دریافت دانش از گروه های مختلف دنیا، می تواند برای مرحله پنج باشد گنه تمام شود و پایدار بماند؟ وی هشدار داد: آنچه مهم است امام خمینی (قدس سره) است سروی در انقلاب اسلامی موفق شد بیست دوگانگی اجتماعی تقلیل ناپذیر را جمع بندی کند. مجموعه دوگانگی هایی چون دنیا و آخرت، جمهوریت و اسلام گرایی، دین و اسلام موفقیتی است که هیچ جریان اسلامی به آن دست نیافته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرد که این دوگانگی ها را با هم متحد کند. ما معتقدیم که انسان های کامل و جوامع کامل می توانند این ظرفیت را ایجاد کنند. این ظرفیت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز آمده است. مقام معظم رهبری در این قسمت از بیانات فرمودند که انقلاب اسلامی قوی اما خوب و ماندگار و حتی سرکوب شد. در هر دعوا، اولین شوت را نمی زند، اما همیشه از خود دفاع می کند و ضد مشت های قوی می زند.

آیت الله اعرافی بخش مهمی از گفتمان اسلام ناب محمدی را مظهر روابط انسانی زن و مرد و مقوله خانواده برشمرد و تصریح کرد: برخی از نظریه های اصلی انقلاب اسلامی که بر اساس اندیشه ناب اسلامی و امام راحل شکل گرفته است. تلاوت قرآن و سنت، مقوله زن و خانواده است و این مشکل یکی از محورهایی است که باید بتوانیم تقابل اسلام و تمدن غرب را نشان دهیم. برادران و خواهران، شما باید پرچمدار گفتمان در جهان باشید.

رئیس هیئت امنای انجمن مصطفی وی در پایان تاکید کرد: نظریه جامع اسلام در زمینه زن، خانواده و جامعه باید به خوبی تبیین شود تا شما معیار این نظر در دنیا باشید. عمل کردن گری حقایق معرفتی و فرهنگی، معیارها و شرایط اخلاقی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد. شما موج شکن و مشعل دار ایده ها هستید. گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان علم، فرهنگ، دانش و بصیرت است، اما طراحی گفتمان در این دنیا به افراد بزرگی نیاز دارد که وقتی در مجتمع های آموزش عالی تحصیل می کنید به آنها نیاز دارید. بنت دعای خیر کنید.

دکمه بازگشت به بالا