اقتصادی

«استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارائه خدمات توسط استارلینک در مرز جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم تطابق با قوانین سرزمینی غیرقانونی است.

به گزارش میجیک، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در گزارش دیروز خود از تصویب آخرین جلسه شورای تنظیم مقررات رادیویی (RRB) با توجه به ارائه خدمات استارلینک در مرز جمهوری اسلامی ایران خبر داد. مجاز نیست زیرا با قوانین سرزمینی مطابقت ندارد.

طبق یکی از مصوبات ITU، ارائه خدمات توسط شرکت های خارجی در مرزهای سایر کشورها باید از آن کشور مجوز بگیرد و در بررسی های انجام شده مشخص شد استارلینک هیچ مجوزی دریافت نکرده است. مجوز ارائه اینترنت ماهواره ای از جمهوری اسلامی ایران. ایران قبول نکرده است.

RRB ضمن تشکر از ارائه اطلاعات تکمیلی و ارزیابی و تایید از ایران، از عدم پاسخگویی از سوی نروژ (به عنوان کشور مرجع ماهواره استارلینک) ابراز تأسف کرد و بار دیگر رسماً مقامات این کشور را ملزم به همکاری در این زمینه کرد.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه در یک ماه گذشته بارها اعلام کرده است که اپراتورهای اینترنت ماهواره ای قوانین سرزمینی ایران را می پذیرند، ایران از فعالیت آنها به ویژه برای اتصال مناطق دور افتاده روستایی استقبال می کند.

تصمیم جدید اتحادیه بین المللی مخابرات زمینه ای برای فعالیت قانونی استارلینک در ایران فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا