مطالب میجیک

زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه امام خمینی(ره) جایگاه ویژه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فاطمه جراره صبح دوشنبه در جلسه رسمی شصت و ششمین شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن را به همه به ویژه بانوان شاغل در شهرداری تبریک گفت. و همچنین با اشاره به تجلیل از مادران شهدا اظهار داشت: وجود الهی زن قبل از اسلام و در جاهلیت امروزی پیوسته به بندگی رانده شده است و بیشترین سرمایه گذاری از سوی صاحبان ثروت برای انحطاط و استثمار جامعه بوده است. برای زنان که نشانه ای از نقش زن است زنان در زندگی زناشویی و هویت خود مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه های آزادی خواهانه امام خمینی (ره) از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: امام (ره) زنان را به رستگاری فراخواند و کرامت والای آنان را «زن، مظهر آن» توصیف کرد. تحقق امیدهای بشر است.” به عقیده خودشان همان گونه که آغاز و پایان قرآن کریم انسان سازی شده است، کرامت واقعی زن نیز کرامت و قرآن انسان سازی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در معرفت عرفانی امام، قیام الهی از گهواره و بستری است که زنان پهن می کنند و «مادر» مقامی است که دارای مسئولیت و مسئولیت است. ظرفیت ساخت و ساز و کشت.

جراره با اشاره به نگاه ویژه به زنان در جمهوری اسلامی ادامه داد: هیچ گاه زن محقق، دانشمند، اندیشمند، نویسنده، هنرمند و فعال در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب از نگاه غلط غرب که تلاش می کند زنان را از ویژگی های طبیعی خود پایین بیاورد و به نسخه دوم مردان تبدیل کند، انتقاد کردند و گفتند: این نگاه هتک حرمت زن است. چون «زن کامل» است در صورت «آدم کامل بودن» بالاتر و ارزشمندتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: قرن کنونی اگرچه مصیبت هایی را از زنان گرفته است، اما بدبختی های دیگری نیز برای آنان به همراه داشته است که یکی از آنها از بین رفتن ماهیت و هویت زن به نام حقوق زنان است.

در این جلسه طرح تهیه بانک اطلاعاتی و انعقاد تفاهم نامه با کلیه نهادهای متولی ساماندهی آسیب دیدگان و حل معضلات اجتماعی مرتبط با کمیسیون اجتماعی و فرهنگی به پیشنهاد اوربان است. کمیسیون خدمات در مورد الزام شهرداری بندرعباس به تهیه و تنظیم تفاهم نامه و دستورالعمل اجرایی با محوریت محیط زندگی و همچنین پیشنهاد تهیه دستورالعمل و ضوابط استفاده از هنر شهری (عناصر دائمی و موقت) در شهرداری بندرعباس ایجاد فضای عمومی با جنبه های زیباشناختی، فرهنگی و آموزشی در شهر تصویب می شود.

دکمه بازگشت به بالا