مطالب میجیک

اسامی شمشیربازان ایران در قهرمانی آسیا/ مربی تیم زنان توبیخ شد!

نفرات اعزامی به مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا 2023 چین مشخص شدند و این مسابقات از دو جهت برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد.

به گزارش میجیک، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از 7 خرداد در چین آغاز می شود. این مسابقات برای شمشیربازی ایران بسیار مهم است. امتیاز در سهمیه المپیک سابر آقایان تاثیر زیادی دارد، از طرفی اگر نتایج خوب باشد، سهمیه این رشته می تواند در بازی های آسیایی افزایش یابد.

ترکیب تیم صابر پوترا را محمد درهی، محمد فتوحی، علی پاکدامن و فرزاد باهر تشکیل می دهند.

اعزام بانوان اعظم بختی در اپه و شیدا عالمی، کیاناباقرزاده، نجمه سازانچیان و فائزه رفیعی بانوان صابر.

تیم EPE مردان با سه تا چهار ورزشکار اعزام می شود و محمد رضایی طادی، محمد اسماعیلی، محمدرضا وثوقی و امیرحسین مشهی اسامی هستند که سرمربی به فدراسیون داده است.

فدراسیون برای اعزام یک نفر به تیم مردان به نتیجه ای نرسیده است.

* دستاوردهای بختی بالاتر از سایر بازیکنان است

علیرضا پورسلمان در گفت وگو با میجیک درباره اینکه چرا سابر بانوان چهار نفره است اما اپه بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا تنها یک نماینده دارد؟ وی گفت: اپه می تواند در بازی دولت اسلامی نتیجه بگیرد. دستاوردهای اعظم بختی بالاتر از سایر بازیکنان EPE است و تجربه حضور در مسابقات مختلف را دارد. کمیته ملی المپیک سهمیه اپی بانوان در بازی های آسیایی را داده است و تلاش می کنیم آنها را آماده کنیم.

وی ادامه داد: بحث تیمی را در سابر بانوان در نظر داریم. ما به دنبال این هستیم که یکی از پنج تیم باشیم. در این صورت نظر کمیته ملی المپیک برای اعزام سابر بانوان به بازی های آسیایی تغییر می کند. از طرفی در سابر بانوان و آقایان به دنبال کسب سهمیه تیمی المپیک هستیم.

* در سابر بانوان می توانیم جزو 5 تیم آسیایی باشیم

پورسالمان در پاسخ به این سوال که آیا زیر بانوان شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟ گفت: تمام تلاش خود را می کنیم. شمشیر مردانه نشان می دهد که باید تدبیر ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شود، می توان نتیجه گرفت. تیم بانوان در دو سال کرونا تیمی اعزام نکرده است. بنابراین، ما سعی کردیم آن را در برخی رویدادها آزمایش کنیم. نتایج جام جهانی گرجستان را آنالیز کردیم و متوجه شدیم که بازیکنان ما رقبای آسیایی خود را شکست دادند. آنها در دیدار تیمی با نتیجه 42 بر 45 مقابل آمریکایی ها شکست خوردند. تیم سابر زنان باید بیشتر روی بخش تیمی کار کند تا رویدادی که هیم می‌خواهد اتفاق بیفتد. کار انفرادی دشوارتر است اما به عنوان تیم می توانیم جزو پنج تیم برتر آسیا باشیم.

* نتایج مسابقات قهرمانی آسیا ملاک کمیته ملی المپیک است

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سهمیه بازی های آسیایی وجود دارد؟ وی گفت: تمام تلاش خود را می کنیم و آنها معیارهای قهرمانی آسیا را تعیین کرده اند. امیدواریم با کسب نتایج خوبی در سابر بانوان بتوانیم کمیته المپیک را برای اعزام تیم سابر بانوان به بازی های آسیایی مجاب کنیم. سعی می کنم به تدریج سلاح های دیگر را به سطح فنی بالایی برسانم. اما ابزار ما و تعداد ورزشکاران محدود است. انگیزه ورزشکار نیز بسیار مهم است. من این انگیزه را در سابر زنان و اپه مردان می بینم، اما در فلور مردان انگیزه سرمایه گذاری ندارم. با این حال، ما همچنین توسعه و سرمایه گذاری در فلور.

* توبیخ مربی زن سابر

وی درباره علت نرفتن مسعود فتوحی مربی تیم سابر بانوان به مسابقات مسکو تاکید کرد: ظاهرا حوصله اش سر رفته بود و از من خواست که بمانم. من قرار گذاشتم که آقای پیکارآرا با تیم برود تا مشکل فتوحی را حل کند. البته فتوحی به خاطر عدم حضورش در این تیم توبیخ شد. به هر حال اگر یک نفر را حساب کنیم باید 100 درصد در اختیار تیم باشد.

بیشتر بخوانید:

سازانچیان در مسکو به مدال شمشیربازی سابر نرسید

شمشیربازی ایران در رتبه ششم جهان قرار دارد

ارسال با کیفیت بدعت می شود، ورزش رد می شود

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا