مطالب میجیک

از «شهربانو منصوریان» فقط توضیح خواستیم؛ نه مالیات!

شهربانو منصوریان، ووشورا و وبلاگ نویس فضای مجازی، از تماسی که سازمان امور مالیاتی استان تهران با وی گرفته بود، عصبانی شد و از وی خواست در مورد مبلغ قابل توجهی که به حسابش واریز شده توضیح دهد. زمانی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی «هیچ رقمی به عنوان مالیات از وی مطالبه نمی شود و تنها از وی خواسته می شود که منبع و محل واریز کلان در حساب را توضیح دهد و پس از آن پرونده قابل بسته شدن است. توضیحی که ورزشکار را متقاعد می کند.”

به گزارش میجیک، ظاهراً بر اساس مبلغ قابل توجهی که به حساب شهربانو منصوریان واریز شده است، اداره مالیات واسط اداره کل امور مالیاتی استان تهران با این ورزشکار تماس گرفته و البته وبلاگ نویس فضای مجازی از وی خواسته است که نحوه و محل این مبلغ را توضیح دهد. . قبلا واریز شده..

این درخواست عصبانیت ووشوک و این وبلاگ نویس را برانگیخت تا اینکه در پیامی تصویری در صفحه شخصی خود گفت: آقا امروز کمی غمگینم، کمی عصبی هستم، دو سه بار از اداره مالیات تهران به من زنگ زدند که اگر شما نیاید ما پرونده شما را به دادگاه می فرستیم تا حساب شما را مسدود کند. من از چه حرف می زنم؟ می گوید نام شما به عنوان وبلاگ نویس رد شده است. جمهوری اسلامی 10 بار در کشورهای دیگر من 20 مدال جهانی و آسیایی دارم خوب تکلیف ما را مشخص کنید من وبلاگ نویس هستم اگر بگویم وبلاگ نویس هستم وبلاگ نویس هستم اگر ورزشکار هستم … کی می شود نام من به عنوان یک وبلاگ نویس را رد کنید؟…”

حرف های جنجالی شهربانو منصوریان با این لحن که می خواهد از وبلاگ نویسی فاصله بگیرد، در شرایطی بزرگ می شود که صفحه او در فضای مجازی میلیون ها فالوور دارد و پست ها و استوری های تبلیغاتی می فرستد.

اما طبق اطلاعاتی که سازمان مالیاتی در اختیار میجیک قرار داده است، «میانگین مالیاتی رقم مالیات این وبلاگ نویس را مشخص نکرده و فقط از او خواسته است که منبع و محل واریزهای کلان به حسابش را توضیح دهد. این احتمال وجود دارد که وی. پرونده مالياتي با اعتراض منصوريان و توضيحي كه قانع شده از راي منع تعقيب مالياتي مواجه خواهد شد.

اخذ مالیات از ورزشکاران، افراد مشهور، اینفلوئنسرها و افرادی که از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند، مشکل عجیبی در دنیا نیست. حتی مسی یا رونالدو باید برای فعالیت های تبلیغاتی مالیات بپردازند و گاهی اوقات ورزشکاران به دلیل موارد مالیاتی ممنوع الخروج می شوند. با این حال مشاهده می شود که برخی افراد اقدام به دور زدن قانون مالیات می کنند در حالی که مالیات کارمندان و کارگران هر ماه به صورت خودکار از حساب آنها کسر می شود.

طبق ماده 131 قانون مالیات های مستقیم 1401، افرادی که حداکثر درآمد سالانه 200 میلیون تومان دارند باید 15 درصد مالیات بپردازند. درآمدهای بین 200 تا 400 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان مشمول مالیات 20 درصد و درآمدهای بالای 400 میلیون تومان مشمول مالیات 25 درصد می شوند.

قهرمان کشتی بانوان جهان به مالیاتی که احتمالا بر اساس درآمد تبلیغات اینترنتی محاسبه می شود که شامل سایر شهروندان از جمله سایر ورزشکاران می شود، پاسخ داد. اما بسیاری از مردم مالیات بر اساس توزیع عدالت را بدون ایجاد جنجال می پذیرند و عده ای مانند خانم منصوریان در این مورد جنجال ایجاد می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا