مطالب میجیک

ارتباط ژنتیکی اِندومتریوز و سرطان تخمدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین زی اخبار، اساسا با این یافته ها، محققان می توانند اهداف دارویی بالقوه را برای درمان شناسایی کرده و درک بیماری را بهبود بخشند.

مطالعات قبلی نشان داده است که در بیماران مبتلا به اندومتریوز خطر عفونت برای سرطان تخمدان اپیتلیوم اندکی افزایش می یابد.

دکتر. «سالی مرتلاجسرپرست تیم تحقیقاتی گفت: «درباره نحوه رشد، عوامل خطر مرتبط و مسیرهای رایج در این بین بیشتر بدانید. اندومتریوز و انواع مختلفی از سرطان تخمدان مورد نیاز است.

اندومتریوز این یک بیماری مزمن است که از هر 9 زن در سنین باروری 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی، بافتی مشابه پوشش داخلی رحم در سایر نقاط بدن رشد می کند و باعث ایجاد درد و ناباروری می شود.

او گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که افراد دارای نشانگرهای ژنتیکی خاصی هستند که آنها را مستعد می کند.” عفونت برای اندومتریوز هر چه ریسک بالاتر باشد عفونت برای برخی از انواع فرعی سرطان تخمدان اپیتلیومبه خصوص سرطان تخمدان اندومتریوز “برابر.”

وی گفت: اگرچه این بیماری از نظر ژنتیکی مرتبط است، اما خطرناک است عفونت برای سرطان تخمدان برای بیماران مبتلا به اندومتریوز “به طور قابل توجهی بهبود نخواهد یافت.”

مرتلاج او گفت: «به طور کلی، مطالعه تقریبی است اند از هر 76 زن، 1 نفر در معرض خطر قرار داشت عفونت برای سرطان تخمدان در طول زندگی و عفونت برای اندومتریوز “این نرخ را به 1 در 55 افزایش می دهد، بنابراین خطر کلی هنوز بسیار پایین است.”

این مطالعه ژن هایی را شناسایی کرد که می توانند به عنوان دارو برای درمان استفاده شوند اندومتریوز و سرطان تخمدان اپیتلیوم بنابراین در آینده.

مطابق با مرتلاجما مناطق خاصی از DNA را که در معرض خطر هستند بررسی می کنیم عفونت این امر بیماری را تشدید می‌کند و ما ژن‌هایی را در بافت‌های تخمدان و رحم شناسایی کرده‌ایم که می‌توانند برای درمان مورد هدف قرار گیرند و ممکن است در درک رابطه بین این اختلالات و مختل کردن مسیرهای بیولوژیکی که باعث سرطان می‌شوند مفید باشند.»

تیم تحقیقاتی، ژنوم 15000 نفر با اندومتریوز و 25000 فرد مبتلا به سرطان تخمدان را برای یافتن همپوشانی عوامل خطر بین این دو بیماری مقایسه کرد.

دکمه بازگشت به بالا