ارتباط اِندومتریوز با خطرات بالای مشکلات قلبی زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، اندومتریوز این زمانی اتفاق می افتد که بافت رحمی که به طور معمول در داخل اندام رشد می کند در خارج رشد می کند. کیست ها، بافت اسکار و سایر شرایط می توانند به اندام های مجاور حمله کنند و باعث درد و مشکلات باروری شوند.

دکترآوا هاورز بورگرسنرئیس تیم تحقیقاتی بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت: از هر سه زن یک زن به دلیل بیماری قلبی عروقی و از هر 10 زن یک زن جان خود را از دست می دهد. اندومتریوز آلوده نتایج ما نشان می دهد که زمان آن رسیده است که خطر کلی بیماری قلبی عروقی در زنان را در نظر بگیریم اندومتریوز در نظر گرفتن.”

این مطالعه اطلاعات یک پایگاه داده دانمارکی از موارد را بررسی می کند اندومتریوز در بین بیش از 60000 زن از سال 1977 تا 2021.

سپس تیم تحقیقاتی میزان حمله قلبی و سکته مغزی این زنان را با بیش از 242000 زن بدون اندومتریوز در مقایسه با سلامت زنان به طور متوسط ​​16 سال انجام می شود.

این مطالعه نشان می دهد که زنان با اندومتریوز در مقایسه با زنان بدون این عوارض، آنها 35 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی و 20 درصد بیشتر در معرض سکته هستند. ایسکمیک (ناشی از لخته شدن خون) رو به رو.

تیم دانمارک آن را پیدا کرد اندومتریوز همچنین احتمال دارد آریتمی ضربان قلب را 21 درصد و نارسایی قلب را 11 درصد افزایش می دهد.

هاورس-بورگرسن می گوید: «این نتایج شواهد بیشتری ارائه می دهد که عوامل خطر خاص زنان و بیماری های قلبی عروقی در زنان نیاز به توجه بیشتری دارند. پیشنهاد می کنیم خانم ها با اندومتریوز تحت ارزیابی خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند و اکنون زمان آن است که عوامل خطر خاص زنان مانند اندومتریوزدیابت بارداری و خز اکلامپسیباید در مدل های پیش بینی خطر قلبی عروقی در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا