مطالب میجیک

ارتباط استفاده از صاف کننده های مو با سرطان رحم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، این مطالعه که نزدیک به 34000 زن آمریکایی را به مدت ده سال مورد بررسی قرار داد، نشان داد کسانی که به طور منظم از اتو مو استفاده می کنند، 2.5 برابر بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند، هستند. می بینم استفاده نکرد، سرطان رحم گرفت. “تکرار کننده” بیش از چهار بار در سال تعریف می شود.

محققان دریافتند که مصرف مکرر این ماده در سنین زیر 70 سال، 4 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. چه زمانی این یک امکان بین مردم است غیر مصرفی 1.6 درصد است.

الکساندرا سفیدمحقق ارشد موسسه ملی علوم بهداشت محیطی ایالات متحده گفت: “خطر کلی زیاد نیست و محصولات شیمیایی مو تنها یکی از عواملی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان رحم را در زنان افزایش دهد.”

حال سوال این است که آیا خانم ها باید از این محصولات اجتناب کنند؟ سفید او گفت: “پیش از ارائه توصیه های قاطع به تحقیقات بیشتری نیاز است.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: خانم هایی که کمتر از اتو مو استفاده می کنند در خطر ابتلا به سرطان رحم نیستند.

عوامل خطرزای متعددی برای سرطان وجود دارد، از جمله چاقی و قرار گرفتن در معرض موادی که سطح استروژن بدن را افزایش می دهند، مانند مصرف استروژن (بدون پروژسترون) بعد از یائسگی.

سفید وی گفت: به همین دلیل است که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی صاف کننده مو می تواند خطر ابتلا به این عارضه را در زنان افزایش دهد.

صاف کننده های مو می توانند حاوی مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز باشند، به این معنی که می توانند بر هورمون های بدن شما تأثیر بگذارند. بسیاری دیگر از محصولات مراقبت شخصی نیز حاوی این مواد هستند. اما محققان خاطرنشان می‌کنند که مواد مورد استفاده در صاف‌کننده‌های مو ممکن است به دلیل جذب بیشتر از طریق پوست سر نگران‌کننده‌تر باشند، که ممکن است در اثر سوختگی یا ضایعات ناشی از این محصول تشدید شود.

در این مطالعه کمتر از 34000 زن بین سنین 35 تا 74 سال شرکت داشتند. در این مدت، زنان یک نظرسنجی را تکمیل کردند که شامل موارد زیر بود: چند سوال این در مورد استفاده از محصولات مو در خانه یا در سالن است.

طی 11 سال بعد، 378 زن مبتلا به سرطان رحم تشخیص داده شدند. زنانی که بیش از چهار بار در سال از اتو مو استفاده می کنند، حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند چاقی و مصرف هورمون، در معرض خطر بیشتری هستند.

هیچ محصول دیگری، از جمله رنگ ها و مواد دائمی، با این بیماری مرتبط نیست.

دکمه بازگشت به بالا