مطالب عمومی

ادعای رسانه چینی درخصوص وجود ویروس کرونا در محموله خرچنگ وارداتی از آمریکا

یکی از مشهورترین روزنامه های مرتبط با دولت چین اشاره می کند که حمل خرچنگ متعلق به ایالت مین ایالات متحده به احتمال زیاد مقصر شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش میجیک ، مقامات ارشد ایالت مین آمریکا این ادعاها را “بیهوده” خواندند.

در اواسط نوامبر 2019 ، غذاهای دریایی را از ایالت مین ایالات متحده به “بازار غذاهای دریایی جنوبی چین در ووهان” ، که با نام “سینا” نیز شناخته می شود ، یکی از محبوب ترین سایت های اینترنتی تحت کنترل دولت چین ، ارسال کرد. این اولین گزارش ویروس است که در اواخر سال 2019 منتشر شد.

بر اساس یک متن ترجمه شده از مقاله سینایی ، طی چند هفته ، کارکنان بازار با علائم “پنومونی ناشناخته” روبرو شدند.

به گفته سینا ، “شرکت سیشل” در منطقه یورک ایالات متحده اصلی ترین منشا خرچنگ در آن زمان است. هیچ شرکت سیشل وجود ندارد ، اما در نقشه این مقاله ، دفتر مرکزی شرکتی به نام Maine Coast Shellfish که خرچنگ صادر می کند ، به عنوان مقر اصلی این شرکت مشخص شده است.

این کالاها ، که شامل 55 جعبه خرچنگ منجمد است ، در 11 نوامبر 2019 وارد فرودگاه پودونگ شانگهای شد و 26 مشتری در سراسر کشور ، از جمله یک فروشنده ناشناس در بازار غذاهای دریایی Hwanan که نامشان مشخص نشده بود ، آن را دنبال کردند. توزیع

تام آدامز ، رییس ساحل مین ، در مصاحبه با پورتلند پرس هرالد ، گفت که نمی داند چرا شرکتش نام خود را گذاشته است ، اما می گوید این می تواند تلاشی برای “جلوگیری از تبلیغات بد” از چین باشد و ویروس ابتدا گزارش شده است. ، بودن. به نظر من ، این ایده که ویروس در ایالت مین منشاء گرفته و تحویل خرچنگ ها در سال 2019 پوچ است.

رابرت لانگ ، سخنگوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالت مین نیز این اتهامات را رد کرد و گفت: هیچ شواهد علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

در مصاحبه با SeafoodSource ، آدامز گفت: “سازمان های بهداشت عمومی در سراسر جهان متقاعد شده اند که غذاهای وارداتی عامل Covid-19 نیستند. ساحل مین اطلاعاتی برای حمایت از این ادعا ندارد.”

به گزارش سینا نیوز ، شیوع “ذات الریه سیگار الکترونیکی” در جولای 2019 در بیمارستان یورک در مین ، شواهدی از این ویروس است. این بیمارستان در نزدیکی دفتر مرکزی پوسته ساحلی مین واقع شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا