مطالب عمومی

ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سازمان ملل/عکس

به گزارش میجیک ، حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ، روز سه شنبه با جان آسلبورن ، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ، دیدار دو جانبه خود را از سر گرفت.

در این دیدار ، وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش های لوکزامبورگ برای بهبود روابط قدردانی کرد و گفت احترام خاصی قائل است.

ادامه دیدار امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سران / عکس سازمان ملل متحد

در این دیدار ، امیر عبداللهیان بر سیاست خارجی متوازن جدید و آمادگی دولت جدید برای بررسی روابط با اتحادیه اروپا تأکید کرد و بر ارتقاء چنین روابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل تأکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان گفت که ایران سالهاست به تمام تعهدات خود در شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده است ، اما طرف های دیگر خود را به تکمیل اعداد به طرق مختلف به چالش کشیده اند. ایالات متحده یک نقض گسترده و کامل مرتکب شد و تروئیکای اروپایی نیز نسبت به تعهدات خود و همچنین منافع ایران مشمول شورای امنیت سازمان ملل متحد غیرفعال و بی تفاوت بود.

وزیر خارجه لوکزامبورگ آسلبورن برای دکتر آرزوی موفقیت می کند. امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه ، به سه سفر قبلی خود به ایران اشاره کرد و بر پتانسیل بالای ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد. وی همچنین از آمادگی لوکزامبورگ برای گسترش مشورت های دوجانبه و حمایت از ظهور شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

در ادامه نشست دو جانبه در آستانه 76 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ، وزیر امور خارجه کشورمان ، امیر عبداللهیان ، روز سه شنبه با بو سون سان ، وزیر امور خارجه ویتنام دیدار کرد تا روابط دوجانبه و مسائل بین ما را مورد بررسی قرار دهد. ردن

در این ملاقات ، وزیر امور خارجه کشورمان از ویتنام به دلیل اصالت وی در ایران در سازمان ملل تشکر کرد.

ادامه دیدار امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سران / عکس سازمان ملل متحد

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی ایران برای صادرات واکسن های ساخت ایران برای کمک به بهبود وضعیت کرونا در تایلند ، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در صنعت ، کشاورزی و گردشگری خبر داد و گفت انتظار می رود کمیسیون مشترک اقتصادی تشکیل شود. در اسرع وقت.

وزیر خارجه ویتنام در این دیدار ابتدا از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از نامزدهای تایلندی در سازمان های بین المللی تشکر کرد. سپس ، او آخرین وضعیت کرونا و مشکلات موجود را گزارش می دهد و با کشور ما در زمینه های اقتصادی ، سرمایه گذاری ، علم و فناوری همکاری می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا