اقتصادی

اختلالی که پیام‌رسان‌های داخلی را به دردسر انداخت

اواسط هفته قطعی برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت باعث شد تا کاربران برای چند ساعت نتوانند از پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی استفاده کنند و می توان گفت این مهم ترین خبر هفته.

به گزارش میجیک، برخی از کاربران فضای مجازی روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه اعلام کردند که برخی از پیام رسان ها در دسترس نیستند و کاربران با مشکل مواجه هستند. پس از ایجاد این موضوع، وزارت ارتباطات اطلاعات لازم را در خصوص علت وقوع این حادثه اعلام کرد.

وی از بروز مشکل در منبع تغذیه یکی از مراکز داده شرکت ارتباطات خبر داد و رئیس شرکت زیرساخت های ارتباطی از طولانی شدن قطعی برق خبر داد و گفت: زمان قطع برق سرور بوده است. کوتاه شد و قطعی برق با تلاش تیم فنی برطرف شد. سرور در مدت زمان کوتاهی تعمیر شد، اما بازیابی سرور زمان می برد و تیم فنی در حال انجام سرویس هستند. نمایشگاه. بالاخره بعد از چند ساعت پیام رسان داخلی و شبکه های اجتماعی در دسترس قرار گرفت.

بیانیه دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تبدیل شدن فضای مجازی به زندگی مردم از دیگر اخبار مهمی است که اوایل هفته منتشر شد. سید محمد امین آقامیری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی – در گردهمایی جهادگران حوزه فناوری اطلاعات در حوزه علمیه گفت: فضای مجازی تشنه حرف نو است و از حرف نو استقبال می شود. این مکان.” زیرا بسیاری از فعالیت های انجام شده در این مکان به صورت کلماتی است که وارد شده و سپس درونی شده است.

وی معتقد است مردم و جامعه هر روز بیشتر در فضای مجازی زندگی می کنند و در گذشته در این فضا فقط جست و جو و ایمیل و پیام می فرستادند اما اکنون حضور در این فضا از این و سرگرمی فراتر رفته است. ارتباط، رسانه، تجارت، آموزش و حتی افراد مشاور به این مکان آمده اند. تا اینکه فضای مجازی مثل هر روز در جاده تبدیل به مکانی برای زندگی و زندگی شده است.

محمدجعفرپور – معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت – در همایش تشریح پروژه راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت، پروژه انتقال را یکی از تامین کنندگان اصلی زیرساخت های ارتباطی کشور دانست. .

وی گفت: سال گذشته گام بزرگی در این زمینه برداشته شد و پروژه انتقال با ظرفیت 20 ترابیت بر ثانیه انجام شد و بومی سازی تولید این تجهیزات مرهون حمایت های ضروری شرکت ارتباطات زیرساخت و بر اساس تکلیف سند معماری شبکه ملی اطلاعات. تا پایان سال 1403 باید ظرفیت شبکه انتقال به 120 ترابیت بر ثانیه افزایش یابد.

همچنین اولین جلسه از سلسله جلسات کمیته حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار و به شکایات مشتریان 8 استان کشور رسیدگی شد. عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه، قطع سیم کارت ها بدون اطلاع قبلی، صدور قبوض بین المللی بدون تماس، عدم تضمین کیفیت خدمات ارائه شده و عدم امکان ارسال و دریافت پیامک از جمله گلایه های مطرح شده در این جلسه است.

وزیر ارتباطات و انفورماتیک در آخرین روزهای هفته در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و دغدغه ها و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم را بررسی کرد.

وزیر ارتباطات در این نشست گفت: شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل، پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی و حمایت از پیام رسان های داخلی از اولویت های دولت است. در این دوره برنامه ریزی کنید. زارع پور همچنین در این نشست عنوان کرد که قصد دارد با حمایت از پیام رسان های داخلی و همچنین لایک شدن توسط کاربران خارجی بهترین خدمات را برای آقایان ارائه دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا