اقتصادی

اختصاص سهمی از فروش خودروها برای افزایش ایمنی جاده‌ها

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت همه دستگاه ها در کاهش تصادفات گفت: هر دو صنعت باید در ایمن سازی خودروها نقش داشته باشند و وزارت راه و شهرسازی نیز در رفع سوانح بالا نقش داشته باشد. تصادفات منطقه و بهبود ایمنی جاده به بهترین نحو، اجرای آن کند است

به گزارش میجیک، بر اساس جدول 9 ماده واحده و جدول کلان منابع و هزینه های بودجه که تخمین تخصیص ردیف های مختلف در سال 1402 را نشان می دهد، تخصیص جرایم رانندگی به 500 میلیارد یعنی 150 میلیارد افزایش یافته است. تومان در رابطه با بهسازی راه ها و راه های روستایی در نقاط حادثه خیز شهرها و روستاهای مناطق مرزی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

شهریار افندی زاده در راستای هدف کاهش تصادفات جاده ای با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها در کمیسیون ایمنی راه ها برای کاهش تصادفات جاده ای، گفت: بررسی های انجام شده در کمیسیون ایمنی راه ها نشان می دهد. که در سال 1401 با رشد روزافزون اهمیت سفر به ویژه در روز نوروز با ما همراه بوده است که پس از آن بر تعداد تصادفات و تلفات جاده ای نیز افزوده شد.

وی افزود: در بحث ایمنی راه ها سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده در تصادفات نقش دارند و با وجود عزم وزارت راه و شهرسازی برای ارتقای ایمنی راه ها نباید از سهم وسایل نقلیه غافل شد. . و انسان در تصادف، زیرا اگر وسیله نقلیه ای با ایمنی بالا در جاده باشد، احتمال صدمات جدی در تصادف کاهش می یابد.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: علاوه بر این می توان با آموزش صحیح رانندگان از طریق رسانه و نظام آموزشی، نقش انسانی در تصادفات جاده ای را کاهش داد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات سیستم ایمنی جامع برای شناسایی سهم عوامل مختلف در تصادفات

افندی زاده خاطرنشان کرد: مقرر شد در سال 1402 بر اساس آمار و اطلاعاتی که سازمان ها و ارگان ها در سامانه کامل ایمنی ثبت می کنند، تحلیل مناسبی از نوع تصادف انجام شود تا سهم عوامل مختلف در جاده مشخص شود. تصادف.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در سال 1401 تقریباً 887 نقطه به عنوان نقاط پرتصادف شناخته شد که از این تعداد 200 نقطه در دستور کار سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری قرار گرفت تا پس از رفع مشکلات در این نقاط اقدام شود. تامین منابع امور مالی تسویه خواهد شد.

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز باید در سال 1402 برای رفع مشکل این نقطه اقدامات لازم را انجام دهد تا ایمنی در حوزه راه ارتقا یابد اما به موازات آن. مورد نیاز کاهش وسایل نقلیه و افراد.

افندی زاده به تشکیل کمیسیون ایمنی راه ها متشکل از تمامی سازمان ها و ارگان های تاثیرگذار از جمله پلیس راه، هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش در وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی هماهنگی حمل و نقل و ایمنی اشاره کرد. کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور منبع برای اجرای هر چه بهتر وظیفه خبرگزاری.

تامین اعتبارات لازم برای ارتقای ایمنی راه ها از منابع مستقیم و غیر مستقیم

وی گفت: برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت نگهداری راه ها به منظور ارتقای ایمنی در شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور در نظر گرفته شده و منابع مالی لازم نیز پیش بینی شده است. او باید متوجه شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تامین منابع مالی پایدار برای این مشکل گفت: از جمله می توان به منابع مستقیم دولتی در نظر گرفته شده در بودجه سنواتی اشاره کرد.

افندی زاده با بیان اینکه راهکاری در این زمینه ارائه شده است افزود: به عنوان مثال می توان درصد درآمد حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت را برای ارتقای ایمنی راه ها در نظر گرفت.

وی افزود: همچنین می توانید درصدی از منابع مالی بیمه را برای کاهش تصادفات استفاده کنید که این امر باعث کاهش تصادفات به نفع شرکت بیمه می شود و به جای پرداخت خسارات ناشی از حوادث از وقوع آن جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اعتباراتی که برای این منظور پیش بینی شده است، گفت: بین صندوق حمل و نقل و صندوق جبران خسارت بیمه شخص ثالث.

اختصاص بخشی از فروش خودرو برای ارتقای ایمنی جاده ها

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس ماده 23 قانون جرایم رانندگی درصد جرایم رانندگی با هدف ارتقای ایمنی راه ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها قرار گرفته و این موضوع. در قانون بودجه 1402 ذکر شده است ما باید قسمت فروش خودرو را برای ارتقای ایمنی راه ها در نظر بگیریم و این موضوع باید پس از تصویب شورای دولت به عنوان پیشنهاد کمیسیون ایمنی راه ها به مراجع قانونی ارائه شود.

افندی زاده در تشریح استفاده از این منابع مالی گفت: این سود در صورت وجود صرف تعمیر نقاط پرحادثه و حفظ هر چه بیشتر جاده و یا بهبود تجهیزات و علائم ایمنی راه می شود.

وی نوسازی و ارتقای کیفی ناوگان مورد نیاز اورژانس، هلال احمر و پلیس و یا توسعه راه ها را از دیگر اقلام بودجه دانست و افزود: باید برای کاهش تصادفات هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی تصریح کرد: کمیسیون ایمنی راه ها باید همواره به دنبال ارائه راهکارها و ایده های جدید باشد و برای این منظور دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و جدید ضروری است تا اطلاعات همه سازمان ها و ارگان ها باید آنجا باشند. ثبت شده در سیستم ایمنی کامل، بسیار مهم است.

افندی زاده با اشاره به مشارکت همه دستگاه ها در کاهش تصادفات گفت: صنعت باید در ایمن سازی خودروها نقش آفرینی کند و وزارت راه و شهرسازی نیز باید به سهم خود در رفع نقاط پرتصادف و ارتقای ایمنی راه های منطقه عمل کند. بهترین راه.

وی با تاکید بر نقش انسان به عنوان مهمترین عامل در بروز حوادث گفت: باید از طریق رسانه ها و صدا و سیما برای آگاهی بخشی و آموزش عامل انسانی اقدامات ویژه ای انجام شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود درصد بالایی از تصادفات نوروزی با واژگونی خودرو همراه است و یکی از عوامل واژگونی آن خستگی راننده است. بنابراین باید زمان و مسیرهای سفر افزایش یابد و کمیسیون ایمنی راه ها برای جلب توجه همگان به این مهم، 18 اردیبهشت را به عنوان روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری کرد.

افندی زاده بر هماهنگی همه دستگاه ها برای ارتقای ایمنی راه ها تاکید کرد و گفت: مشکل ایمنی راه ها تنها مربوط به یک سازمان نیست و باید نگاه قشر در این حوزه به نگاه ملی تبدیل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا