اختصاص تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به مشاغل خانگی

بر اساس اعلام نماینده وزارت کار، امسال در مجموع 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی ابلاغ شده است که پرداخت می شود.

اختصاص 5000 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی

به گزارش میجیک، در دولت سیزدهم اقدامات موثر و قابل توجهی برای توسعه مشاغل خانگی انجام شد که از جمله آنها می توان به تسهیل صدور مجوز، افزایش سهم تسهیلات بانکی و رشد شغل اشاره کرد.
به گفته کارشناسان، گسترش مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی فراوان، به تسهیل معیشت و افزایش درآمد خانوار کمک می کند.

توسعه مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی فراوان، به تسهیل امرار معاش و افزایش درآمد خانوار کمک می کند.

یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم ورود زنان به بازار کار است و یکی از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری زنان و افزایش حدود 1 درصدی است. در میزان مشارکت زنان در آمار بهار و تابستان 1402 .
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه مشاغل خانگی و حمایت از صاحبان مشاغل خانگی، بستر فروش مجازی محصولات خانگی و بازاریابی مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داد.
در همین رابطه محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اخیرا از اختصاص 5000 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات ابلاغ شده و به زودی پرداخت می شود.

اختصاص 5000 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی

به گفته وی، پروژه های داخلی باعث کاهش هزینه های تولید و تنظیم مصرف انرژی می شود. علاوه بر این، ایجاد درآمد برای اعضای خانواده باعث تسهیل ورود زنان به بازار کار می شود.

در سال گذشته 4 فقره تسهیلات پس‌انداز در حوزه مشاغل خانگی تخصیص داده شده که نسبت به سال 1401 رشد 33 درصدی داشته و با اختصاص 1000 میلیارد تومان دیگر از سوی بانک مرکزی در نیمه دوم سال، تعداد کل تسهیلات مشاغل خانگی به 5 پس انداز رسید.

در سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مسکن تخصیص یافت که نسبت به سال 1401 رشد 33 درصدی داشت و در نیمه دوم سال گذشته نیز بانک مرکزی هزار میلیارد تومان دیگر به توسعه و تقویت مشاغل مسکن اختصاص داد. . در اختیار وزارت تعاون، نیروی انسانی و رفاه اجتماعی برای دستیابی به کل اعتبار از مشاغل خانگی برای 5 فقره صرفه جویی موافقت شد، در حالی که تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1398 بالغ بر 200 میلیارد تومان بود، اما در دولت سیزدهم بزرگتر شد.
بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اسفند 1402 بیش از 426 هزار و 966 فرصت شغلی در مشاغل خانگی ایجاد شده که نسبت به دو سال پایانی دوازدهم، رشد 560 درصدی را نشان می دهد. دولت.
به گزارش میجیک، کارشناسان بازار کار بر این باورند که کار در منزل نقطه شروع خوبی برای راه اندازی کسب و کار به ویژه برای جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان است، زیرا کار در منزل را می توان با کمترین هزینه و سرمایه و ارزش افزوده تجربه کرد. که بیشترین. انجام دهید و درآمد کسب کنید
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا