اختراعی که فنر خودروها را از فرسودگی و خرابی حفظ می‌کند

خودرو

مهدی شبیبی کاندیدای اصلی و شرکت کننده در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» در گفت و گو با خبرنگاران گروه استانی خبرگزاری آنا، به اشتراک گذاشتلوله فنری وی گفت: این اختراع در سازمان ثبت اسناد و املاک دولتی و اداره ثبت اختراعات سوئیس به ثبت رسیده است.

وی افزود: این محصول در واقع یک فنر باکس و ترکیبی از چندین منبع است و با پرس فنری رابطه داریم و قانون هک F=kX,k که همیشه ثابت است؛ البته بستگی به آن هم دارد. مواد فنری

طراح و مخترع «لوله فنری با ضریب تنش گسترده» واقع در مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام یادآور می شود: در این راستا ساختار فنر را متناسب با فشار یا تعداد دهانه فنر تغییر می دهیم. و بستن، k us (نیروها) تغییر دهید.

دامنه اختراع “لوله های با ضریب تنش گسترده” چیست؟ این محصول در صنعت خودروسازی، سپر (بامپر یا ضربه گیر خیلی کند یا خیلی سریع) و عملکرد فنر خودرو کاربرد دارد و عملکرد آن تقریباً یکسان است.


بیشتر بخوانید:

تولید ماشین آلات سنگ شکن و تاسیسات کمکی

آزمایشگاه در خدمت پروژه های تحقیقاتی و علمی پژوهشگران

محصولات گل محمدی دانشگاه آزاد بر روی ذره بین مشتریان خارجی

ایجاد یک پلت فرم واقعی، امن و قابل انعطاف برای تجزیه و تحلیل داده های علمی


وی هشدار می دهد: با استفاده از این فنر روی دسته بسیار کند، فنر با ضریب سختی پایین عمل می کند و باعث می شود این فنر بسیار کند عمل کند.ضریب سختی. می توان از تاپ متناسب با برآمدگی استفاده کرد.

طراح و مخترع «لوله های فنری با ضریب تنش گسترده» تحت حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام توضیح می دهد: به عنوان مثال مهمترین قسمت ترازو فنری فنر است و قابل استفاده نیست. ترازو وزن جسم 100 کیلوگرم; زیرا این محاسبه دقیق نخواهد بود.

شبیبی تصریح کرد: بر خلاف ترازوهایی که دقت و حساسیت اجسام یک گرمی و دو گرمی را ندارند، وزن 100 کیلوگرم اجسام را نمی توانند تحمل کنند، در حالی که می توان از لوله های فنری با ضریب سختی زیاد استفاده کرد که وزن کمتری دارند. و در آن زمان به همین ترتیب، اندازه گیری وزنه های بالا با دقت خوب.

این مخترع تاکید می کند: موتورسیکلت ها، دوچرخه ها یا خودروهای فنردار یا تجهیزات مورد استفاده در صنایع نظامی از فنرهای لوله ای با ضریب تنش زیاد استفاده می کنند، وزن یا نیروی مورد نیاز چرخ ها را به وسیله نقلیه وارد کرده و تنش را کاهش می دهند. .

شبیبی گفت: «لوله‌های با ضریب سختی وسیع» باعث کاهش ساییدگی فنر، حذف سایر منابع و در نهایت استفاده از منابع تجدیدپذیر در صنعت می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» را برای دیدن اکتشافات و ایده های نخبگان دانشگاه آزاد چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: این رویداد بیدار کننده یک دستاورد خاموش و منجر به ارتباط مستقیم شرکت های دانش بنیان با صنعت خواهد شد و پس از این اتفاق ارتباط صنعت با شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان بیشتر خواهد شد.

به گزارش آنا، دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلام با عنوان «عصر امید» به منظور معرفی و نمایش تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ایجاد بستری برای شروع . کسب و کارهای دانش بنیان و فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساختی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق برنامه ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) به مدت چهار روز از 8 تا 11 خرداد 1401 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت های چهل ساله اسلام آزاد برگزار شد. دانشگاه ها در زمینه های مختلف آموزش منابع انسانی، فرهنگ و اقتصاد. ، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و غیره.

آخرین پیام / 4078 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا