مطالب میجیک

احتمال روی کار آمدن فرماندار زن در استان کرمان وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی زی وند چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران مشخص شد که در دهه فجر امسال 288 پروژه ملی و استانی با اعتبار 349 میلیارد تومان در توسعه سرمایه گذاری می شود ، وی گفت: بیش از 90 پروژه بخش خصوصی با وام 13 هزار 500 میلیارد تومان برای 4100 نفر شغل ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: برای توسعه استان کرمان باید از دو جنبه به آن نگریست ، یکی برای نقش استان و دیگری برای نقش استان. کرمان به خاطر زمینه های فولادی و شرکت های بزرگ خود در این دنیا و خاورمیانه مشهور است. حداکثر 11 درصد از سرمایه کشور دارای استان کرمان است ، در نتیجه دانش و سرمایه لازم باید به استان وارد شود و برای آن سطح باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

توسعه نامتوازن در استان کرمان

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ظرفیت های استانی کرمان از رفاه و آسایش مردم در سراسر استان غافل نیست ، گفت: نا بنابراین ، ما باید بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه مناطق مختلفی در اسناد برنامه ریزی توسعه استانها شناسایی شده است گفت: در چشم فیلم خود را بسازید توسعه ، استان ، ما به زیرساخت های لازم نیاز داریم.

زی وند وی ادامه داد: در برخی مناطق زیرساخت های لازم را نداریم ، به عنوان مثال متوسط ​​مصرف برق صنعتی برای استان های همجوار بیش از 40 درصد و استان کرمان کمتر از 40 درصد است بنابراین زیرساخت های کافی نداریم. ما گروه های کاری چشم نواز ایجاد می کنیم فیلم خود را بسازید البته ما می خواهیم یک ظرفیت الکتریکی صنعتی در استان ایجاد کنیم.

شرح پروژه انتقال آب به استان کرمان

زی وند وی با توجه به اینکه در حوضه آب وضعیت خوبی نداشتیم و تنش آبی را تجربه می کردیم ، گفت: مصرف آب ما از آب های زیرزمینی است و به شدت آب های زیرزمینی را مصرف می کنیم.

وی گفت: “ما امیدواریم که آنها به ما کمک کنند تا بتوانیم این وضعیت را کنترل کنیم و در این بخش ، ما یک پروژه فوق العاده داریم که آب را از خلیج فارس به استان کرمان منتقل می کنیم ، به عنوان ادای احترام به کشور.” خط دوم این پروژه کلنگ زنی می شود و در طولانی مدت آب زیادی به استان می رسانیم.

استاندار کرمان گفت: ما به دنبال انتقال آب از هفت شهر جنوبی عمانی هستیم و به دنبال سرمایه گذار در این زمینه هستیم ، بنابراین برای گسترش صنعت آب می توانیم طی 8 سال آینده به طور مستمر به کشور برسیم.

وی افزود: در حوزه گاز ، وزیر نفت اشاره كرد كه كرمان لكه دار شده است فیلم خود را بسازید توسعه با مشكلات گاز مواجه نخواهد شد.

وی اظهار داشت استان کرمان است اکنون وی گفت: به دست آوردن ثروت ، اما به طور کلی مرکز استان مورد غفلت واقع می شود یا با تمام ظرفیت قابل استفاده نیست.

مشاغل کوچک و خرد در استان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند

زی وند وی با اشاره به اینکه مشاغل کوچک و خرد از وضعیت خوبی در استان و کشاورزی برخوردار نیستند ، این فعالیت ها به صورت سنتی و از جیب دلالان سودآور است ، تأکید کرد: در زمینه خدمات ، استان های همجوار متعدد هستند. ی آنها 50٪ سهم شغلی دارند ، در حالی که استان کرمان 37٪ است که مشاغل زیادی است و بخش گردشگری نیز نادیده گرفته می شود.

وی گفت: مثلث گردشگری یزد ، اصفهان و شیراز در کشور شکل گرفته است ، یعنی گردشگران در سه استان هستند. چه زمانی این مثلث باید به مربع تبدیل شود.

زی وند وی ادامه داد: در آینده نزدیک اگر بخش خصوصی تصمیم به سرمایه گذاری بگیرد ، بستر را فراهم خواهیم کرد و هیچ نهادی حق تعلیق سرمایه گذاران را ندارد.

استاندار کرمان تأکید کرد که شرکت های دانش بنیان باید فعال شوند و در این وی در 6 سال آینده می تواند به یک مهاجر تبدیل شود ، اظهار داشت: توجه به صنعت بزرگ ما را از صنعت کوچک خارج نمی کند و این گفتمان باید در جامعه ایجاد شود.

او می گوید کرمان از نظر ظرفیت و تولید ثروت است جزیره وی یک استان درجه یک است اما شاهد توسعه نامتوازن در استان هستیم ، وی افزود: برای پرداختن به این موضوع باید دیدگاه استانی داشته باشیم. البته مسئولان و نمایندگان شهر باید به دنبال مناطق حفاظت شوند ، اما استاندار باید مراقب کل استان باشد.

زی وند وی گفت: باید در توزیع اعتبار تبعیض مثبتی وجود داشته باشد و دیگران را نیز به این سمت سوق داد تا شاهد ایجاد تعادل در استان باشیم.

برای زنان هیچ موجودی ندارد

استاندار کرمان گفت: زنان بخشی م societyثر در جامعه هستند. نباید به زنان سهمی داده شود و حتی اگر زنان بتوانند 60٪ مسئولیت های استانی را بپوشانند ، می تواند.

وی گفت: “در این مدت کوتاه ما استان کرمان را اداره می کنیم. من مسئولیتی را به زنان واگذار کردم ، گرچه در مدت زمان کوتاهی توانستم فرماندار زن انتخاب کنم.”

وی با بیان اینکه تمرکز محصولات کشاورزی روی صادرات است ، گفت: در زمینه سرمازدگی همه کارها انجام می شود ، 3 میلیارد تومان خسارت محصولات کشاورزی از قبل وجود دارد و برنامه در زمینه بیمه و بازپرداخت بدهی است.

وی گفت که باید برنامه دیگری برای محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود تا بخش عمده ای از کشاورزی را به خود کشاورزان تولید کند.

دکمه بازگشت به بالا