اتریش در خطر از دست دادن گاز روسیه

گاز روسیه

اتریش در خطر از دست دادن گاز روسیه

شرکت اتریشی OMV Hashdad، غول دولتی گازپروم روسیه، ممکن است به دلیل حکم دادگاه خارجی، عرضه گاز طبیعی به این شرکت را قطع کند.

به گزارش میجیک، واحد بازاریابی و بازرگانی OMV که به اختصار OGMT نامیده می شود، از تصمیم دادگاه خارجی مطلع شده است که در صورت اجرای آن در اتریش، OGMT باید برای خرید گاز از “گازپروم اکسپورت” پول واریز کند. برای این شرکت به جای این شرکت شرکت انرژی اروپا پرداخت کند.

شرکت تابعه اتریشی OMV بدون توضیح بیشتر در مورد این پرونده یا توضیح اینکه کدام شرکت های اروپایی در این موضوع دخیل هستند، اعلام کرد که نمی داند این حکم اعمال خواهد شد یا خیر.

OMV در پیامی به بازار اعلام کرد: در صورت اجرایی شدن قوانین، ممکن است «گازپروم اکسپورت» طبق قرارداد عرضه با OGMT عرضه گاز را متوقف کند و این موضوع بر بازار گاز اتریش تأثیر بگذارد. این ارزیابی مبتنی بر رفتار «گازپروم اکسپورت» در همین شرایط است.

این شرکت اتریشی به بازار اطمینان داد که OGMT همچنان قادر است با اقدامات انجام شده در چند سال گذشته برای تنوع بخشیدن به منابع عرضه، گاز را برای مشتریان قراردادی خود از منابع جایگزین و غیر روسی تامین کند. پیام فوری OMV به بازار، آسیب پذیری عرضه گاز اتریش را که همچنان به گازپروم روسیه وابسته است، نشان می دهد.

در حالی که گازپروم به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، عرضه گاز به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را متوقف کرد، اتریش و چندین کشور دیگر اروپای مرکزی همچنان به دریافت گاز از روسیه ادامه دادند.

اتریش که همچنان به عنوان عضو اتحادیه اروپا به گاز روسیه وابسته است، اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد وابستگی خود به مسکو را کاهش دهد، از جمله پایان دادن به قرارداد بلندمدت OMV با گازپروم.

عرضه گاز روسیه به اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین به شدت کاهش یافته است، اما برخی از مشتریان اروپایی در اروپای مرکزی همچنان گاز روسیه را از طریق مسیرهای اوکراین و خطوط لوله از طریق ترکیه دریافت می کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوکراین اعلام کرده است که با روسیه درباره تمدید قرارداد ترانزیت گاز که در پایان سال 2024 منقضی می شود، مذاکره نخواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا