مطالب میجیک

ابراز رضایت فدراسیون از عملکرد تیم ملی هندبال زنان

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: با وجود نتیجه نگرفتن در مسابقات قهرمانی هندبال بانوان اسپانیا، از عملکرد تیم راضی هستیم.

افسانه دهقانی در گفت وگو با میجیک، درباره عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات جهانی گفت: باید ببینیم کجا هستیم، به کجا می خواهیم برسیم و چرا در این رقابت ها حضور داریم. هندبال دختران ما از سال 2008 با کمتر از 13 سال در رتبه چهارم آسیا قرار گرفته و جواز حضور در این جهان را دریافت کرده است. این شروع فصل جدیدی برای هندبال ایران است. هندبال ما به این ترتیب در ابتدای منحنی است و در مقایسه با 32 تیم فعلی، هنوز در ابتدای راه است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال افزود: با حضور تیم ملی ایران در مسابقات سطح خود را می سنجیم و نقاط ضعف و قوت خود را کشف می کنیم و اکنون باید با برنامه ریزی و حفظ نکات مثبت نقاط ضعف آنها را برطرف و تقویت کنیم. ” به نظر ما تیم بانوان برای اولین بار از ایران به مسابقات جهانی راه یافت که خوب است. ما می توانیم در این مسابقات فرهنگ اسلامی را گسترش دهیم که نه تنها برای ورزش بلکه برای جامعه ایرانی نیز مفید است.

دهقانی در خصوص عملکرد فنی بازیکنان ایران گفت: از نظر فنی بازیکنان ما واقعاً از نظر بدنی و استقامت با دیگر بازیکنان تیم متفاوت هستند. همچنین تیم های دیگر بر خلاف ایران سابقه حضور در برخی مسابقات را دارند. اگر به تفاوت نگاه کنیم، می بینیم که بازیکنان ما واقعاً سرزنده هستند. حتی مربیان ما هم این تجربه را ندارند. با این حال هم کادر فنی و هم بازیکنان به نقطه عطفی برای تلاش با همه تفاوت ها و کسب نتایج خوب رسیده اند. البته قبل از اعزام تیم به مسابقات کار بسیار سختی داریم. در گروه ما تعدادی رقیب با تجربه حضور دارند و هدف ما نشان دادن بهترین هاست.

دهقانی گفت: در شرایطی به جام جهانی رفتیم که بین 32 تیم بود، فقط لوگوی اسپانسر روی پیراهن بازیکنانمان نبود. فدراسیون هندبال با همه بودجه ها و هزینه ها بلافاصله پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی بانوان را به اسپانیا اعزام کرد. در این شرایط تلاش، زمان و تلاش مسئولان فدراسیون در سطح مدیریتی انجام شده و عملکرد خوبی را از سوی تیم شاهد بوده ایم.

نایب رئیس هندبال بانوان گفت: عملکرد تیم را بسیار مثبت می بینیم. حتی اگر بازیکنان در مسابقات نتیجه چندانی نمی گرفتند، تیم ما مجبور نبود به سکو برسد. از نظر کیفی می بینیم در هندبال چه اتفاقی مثبت می افتد. ما نکات مثبت را در نظر می گیریم.

وی گفت: در این رویداد شگفت انگیز همچنان وظایف و تعهداتی داریم و باید چشم انداز چهار سال آینده را محقق کنیم. ما باید اهداف کوتاه مدت را در قلب آینده تعیین کنیم. اگر بتوانیم برای حضور در بازی های آسیایی امتیاز کسب کنیم، می توانیم برای بازی برنامه ریزی کنیم. همچنین برنامه ریزی ها برای دور بعدی مسابقات قهرمانی آسیا این است که بتوانیم دوباره بر سکو صعود کنیم و به جام جهانی صعود کنیم. ما باید فاصله را با کشورهای دیگر کاهش دهیم.

وی گفت: قطعاً این رویداد یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به برنامه ریزی دارد، ما باید قدم به قدم جلو برویم. این امر مستلزم حمایت همه سازمان ها و سازمان های سطح بالا است. دختران ما نشان می دهند که استعداد دارند. دروازه بان ما در مقابل بزرگترین تیم دنیا شور و توانایی خود را نشان داد یا الناز قاسمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. .

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال افزود: این تیم را با دندان و بدون اسپانسر به مسابقات اعزام کردیم. هم برای این مسابقات آسیایی و هم جهانی بیش از یک سال در فدراسیون حضور داشتیم و بدون اسپانسر نمی توانستیم به اهداف خود برسیم. برای اینکه این تیم انتظارات جامعه را برآورده کند باید همه ارگان ها در کنار هم باشند. هندبال نشان می دهد که اگر فرصت باشد، فرصت خواهد بود. اگر به تیم نگاه کنید، ما بازیکنانی از همه کشورها در این تیم داریم. ما این را عملکرد خوبی می‌دانیم، اما باید برنامه‌ای قوی‌تر، منسجم‌تر و آینده‌نگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا