اقتصادی

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ/ مشکلی در تامین ارز خودرو نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای فرسوده در دولت تصویب شده است و شورای دولت نیز باید آن را ابلاغ کند، گفت:

به گزارش میجیک، عباس علی آبادی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وسعت و ظرفیت اقتصاد کشور، ظرفیت صندوق ضمانت صادرات باید دو برابر شود. . سرمایه صندوق در گام اول باید بیش از دو میلیارد دلار باشد و در آینده بیش از این مقدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف صنعت استفاده از روش های متداول و غیرمعمول برای تامین امنیت تجارت است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلال در سیستم کامل تجارت گفت: این مشکلات فنی به طور مرتب رخ می دهد و برطرف می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال میجیک درباره واردات خودروهای فرسوده گفت: آیین نامه واردات خودروهای فرسوده در دولت تصویب شده است و شورای دولت نیز باید ابلاغ کند و وزارتخانه ابلاغ کننده نیست.

علی آبادی در پاسخ به سوال دیگر میجیک مبنی بر چالش تامین ارز برای واردات خودرو، گفت: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای مختلف اقتصادی قابل استفاده است و بر همه تاثیرگذار است. در زمینه تامین ارز، موضوعی که دولت به آن توجه دارد این است که اقدامات بد می تواند اقتصاد ملی و معیشت مردم را با تغییرات نرخ ارز در معرض تهدید قرار دهد. بنابراین، دولت با احتیاط عمل می کند.

اما به گفته وی برنامه ریزی در زمینه واردات خودرو انجام شده و نگرانی از آسیب دیدن بخش اقتصادی وجود ندارد. همچنین ارز تمامی موارد اعلام شده در مورد خودروهای برقی داده شده است.

وزیر صامت با بیان اینکه واردات در حوزه خودرو برای حل اختلاف در حال اجراست، تصریح کرد: ابعاد اختلاف در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است. در برخی از کالاها مانند گندم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. اما وقتی صحبت از خودروها می شود، رنگ ها، مدل ها، فناوری ها و غیره بسیار متفاوت است که همه آنها ممکن است گیج کننده باشند. به محض بروز اختلاف در منطقه، واردات را مناسب می دانیم و برای حل اختلاف برنامه ریزی می کنیم. همچنین تلاش می کنیم با اجرای تعرفه ها رقابتی ارزشمند و مناسب ایجاد کنیم که به نفع ظرفیت ملی ما باشد.

هدف افزایش 10 برابری سرمایه صندوق ضمانت صادرات است

وزیر صمت با بیان اینکه می خواهیم شرکت های دانش بنیان را به شرکت های بزرگ متصل کنیم، گفت: سرمایه فعلی صندوق ضمانت صادرات کافی نیست و هدف افزایش 10 برابری این سرمایه به دو میلیارد دلار است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا