مطالب میجیک

آمار بانوان مخترع ایرانی بالاتر از متوسط جهانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، هدف از ثبت اختراع ترویج نوآوری در جامعه است. بسیاری از آنها در جامعه نوآورتر هستند ، پیشرفت اقتصادی را آغاز می کنند.

زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند ، اما آیا آنها با رشد همان 50٪ نقش مستقیمی در توسعه و رشد نوآوری دارند؟ مطالعات نشان می دهد که نسبت نظرات زنان هنوز با فرض 50٪ فاصله دارد. برای درک سهم زنان مخترع در اختراعات ایران ، یک برنامه ثبت اختراع خارج از کشور را روی سیستم الکترونیکی مرکزی قرار دهید ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری به عنوان یک جامعه آماری ذکر شده است و نمونه هایی از همه جوامع نظرات است.

نتایج نشان می دهد که در ایران تعادل جنسیتی وجود دارد که کمتر از 50٪ قابل مقایسه است. با این حال ، نسبت موارد با نظرات زنان در این مطالعه بالاتر از میانگین جهانی و حتی بیشتر از آمار کشورهای پیشرو در زمینه ثبت اختراع بود.

در حالی که به طور متوسط ​​در سراسر جهان ، درصد پاسخ دهندگان زن در موارد ثبت اختراع حدود 14٪ است و در کشورهای بزرگ این رقم به 18٪ نمی رسد ، این نسبت در ایران است (جامعه آماری کانون ثبت اختراع) 24٪

رشد حق ثبت اختراع در ایران

نتایج این مطالعه ، که بیش از 2000 مورد قبلی انجام شده است ، نشان می دهد که نسبت زنان در ایران (جامعه آماری کانون ثبت اختراع) بالاتر از میانگین جهانی. نسبت نظرات زنان به نظرات مردان در ایران ثبت اختراع) حدود 24٪ به عبارت دیگر ، از هر چهار نظرسنجی مرد ، یک نظر زن فعال وجود دارد که نسبت جهانی به 6 رقمی قابل توجه است.

در این مطالعه ، تمام پرونده ها در یک سیستم الکترونیکی مرکزی ثبت شدند ثبت اختراع، به عنوان جامعه آماری مطالعه شده است. یکی از دلایل انتخاب مرکز ثبت اختراع و یک سیستم الکترونیکی برای بررسی نوع نظر ایرانیان ، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

در سیستم الکترونیکی کانون ثبت اختراعهیچ محدودیتی در زمینه فناوری ، جنسیت ، استان ، دانشگاه ، مرکز تحقیقات ، صنعت یا مخترع مستقل وجود ندارد و … پذیرش برنامه های حفاظت از حق ثبت اختراع در دفاتر ثبت اختراع خارجی و مخترعین می توانند از هرجای کشور بدون هزینه و یا تشریفات برای ثبت اختراعات بصورت آنلاین در سیستم مرکزی

همچنین مرکزی ثبت اختراع وی به عنوان معاون فناوری ، مسئول حمایت از حق ثبت اختراع ایرانی در خارج از کشور است. مخترعان از سراسر کشور ، برای ثبت اختراع ثبت شده در خارج از کشور و پشتیبانی از خدمات مهم و مرکزی خود را کسب می کنند ثبت اختراع استفاده کنید

حمایت از حق ثبت اختراع در خارج از کشور

علاوه بر این ، در برنامه های تبلیغاتی و فرهنگستان ثبت اختراع ایران همچنین ، همه نظرات و افراد خلاق در همه کشورها ، بدون در نظر گرفتن هیچ یک ، به عنوان مخاطب تعیین شده است. این برنامه ، اطلاعات را از طریق وب سایت ها و مرکز شبکه های اجتماعی به همه افراد علاقه مند به زمینه کشف می دهد ثبت اختراع از قبل موجود است همچنین برای ارتباط موثر با مخاطبان ، مرکز ثبت اختراع این امر با ایجاد دفاتر همکار در دانشگاه ها ، پارک های فناوری ، مزارع صنعتی ، مراکز رشد و مناطق مختلف کشور ، دسترسی مخترعان به سراسر کشور را برای خدمات تسهیل کرده است.

از ، تمرکز کنید ثبت اختراع و فعالیت این مرکز برای جلب حمایت از حق ثبت اختراع در خارج از کشور ، توسط بسیاری از اندیشمندان کشور شناخته شده است ، بنابراین جامعه اندیشمندان در مرکز ثبت اختراع ایران این حق ثبت اختراع را بخشی از جامعه اتاق فکر کشور می داند.

علاوه بر این ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که میزان موفقیت با نظرات زنان ، یعنی در مرحله بررسی توسط مرکز و روند داوری در دفاتر ثبت اختراع خارجی ، بیش از تعداد موارد است.

این یافته ها نشان می دهد که زنان ایرانی ، با وجود برخی محدودیت ها ، در زمینه کشف مانند سایر زمینه ها دارای فعالیت ها و توانایی های قابل توجهی هستند که کاملاً شایسته و مهم هستند. با این حال ، با تأمین نیازهای بیشتر زنان برای فعالیت در زمینه نوآوری و تحقیقات ، می تواند رونق بیشتری را برای این قشر نسبتاً ساکت جامعه ، به عنوان گامی در جهت پیشرفت و رشد کشور به ارمغان آورد.

دکمه بازگشت به بالا