اقتصادی

آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه

میجیک/خوزستان فرماندار ایذه آغاز عملیات حفاری تونل انتقال آب دریاچه 3 سد کارون به ایذه را از توافقات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اعلام کرد.

حسن نبوتی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به ایذه از اول اردیبهشت ماه، اظهار کرد: در سفر اول و دوم رئیس جمهور به خوزستان، اجرای طرح آب در دستور کار قرار گرفت. پروژه انتقال از دریاچه کارون 3 تاکید شد که در پایان در سال 1402 این پروژه با حضور وزیر نیرو راه اندازی شد و سپس قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با وزارت نیرو قرارداد منعقد کرد. و سازمان آب و برق و تجهیز کارگاه و پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وزیر نیرو: تلاش می کنیم در کمترین زمان آب از سد کارون 3 به ایذه منتقل شود

وزیر نیرو گفت: برای آبرسانی به ایذه طرح اضطراری در نظر گرفته ایم که میزان آب افزایش می یابد اما درخواست مردم انتقال آب از سد کارون سه است و در تلاش هستیم این طرح را اجرایی کنیم. که شامل یک تونل 15 کیلومتری در حداقل زمان می باشد.

وی افزود: فاز اول این پروژه حفر تونل از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و علاوه بر تامین آب کشاورزی و آب شرب شهرهای ایذه و باغ ملک، آب شرب شهرهای هفتکل رامهرمز نیز تامین می شود. و رامشیر

نبوتی با اشاره به تامین اعتبار اجرای این طرح از مصوبه سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: افق اجرای این طرح سه ساله است و در صورت عدم وقفه در تامین اعتبار در آن سال ها اجرا می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا