آشنایی با ۱۰ زن ایرانی حاضر در المپیک ۲۰۲۰

در المپیک توکیو ، شاهد حضور بزرگترین زنان ایرانی در دورهای مختلف بازی خواهیم بود که به طور کلی در ابتدا ظاهر می شوند.

به گزارش میجیک ، 10 بانوی ورزشکار ایرانی پیش از این سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده اند و کمتر از 20 روز دیگر به این رشته بزرگ وارد می شوند. این تعداد زیادی از زنان ایرانی در چندین دوره المپیک است.

نجمه خدمتی ، آرمینا صادقیان ، فاطمه کرم زاده ، هانیه رستمیان در تیراندازی با کمان ، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار در کاراته ، نازنین ملایی در قایقرانی ، ناهید کیانی در تکواندو ، فرزانه فصیحی در دو و میدانی و ثریا آقایی در بدمینتون بانوان حضور داشتند. ، سعی می کنیم او را بیشتر بشناسیم.

نجمه خدمتی

وی متولد 10 ژوئن 1996 در بیرجند ، 25 ساله بود و دومین المپیک خود را در رشته تیراندازی تجربه کرد. وی در فینال اسلحه بادی جام جهانی چین پنجم شد و اولین سهمیه بانوان ایران را در توکیو کسب کرد.

سرویس در المپیک ریو در خط 10 متر تفنگ بادی و تفنگ سه پرتاب قرار داشت ، در دسته 11 شماره 11 بود و به فینال نرسید ، اما در سه موقعیت ابتدایی ، شماره شش و در نهایت در جایگاه هشتم قرار گرفت.

این ورزشکاران همچنین مدال های متنوعی را به ثبت رسانده اند که از جمله مهمترین آنها می توان به طلای و نقره المپیک آسیا ، دانش آموزان ، بازی های کشورهای اسلامی ، مسابقات قهرمانی جوانان و جوانان آسیا ، نقره قهرمانی جوانان جهان و برنز قهرمانی آسیا اشاره کرد.

آرمینا صادقیان

تیرانداز 19 ساله در 23 فوریه 2001 در ایلام متولد شد ، دو سال پیش سهمیه المپیک جام جهانی تیراندازی ریو را به دست آورد. وی در جام جهانی ریو چهارم شد تا اولین حضور خود در المپیک را تجربه کند.

صادقیان یکی از جوانترین اعضای کاروان ایران در توکیو است که همچنین جوانترین عضو کاروان ایران در بازیهای آسیایی جارکارتا است. از افتخارات این ورزشکار می توان به مدال طلای تیم تفنگ بادی در جام جهانی کرواسی اشاره کرد.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

هانیه رستمیان

وی متولد 11 سپتامبر 1998 در تهران که 23 ساله خواهد شد ، سهمیه المپیک 2020 را در مسابقات 10 متر قهرمانی تپانچه بادی در دوحه بدست آورد و سومین زن تیرانداز ایرانی در توکیو شد.

این ورزشکار که سابقه خوبی در فیلمبرداری دارد ، اولین حضور خود را در المپیک انجام داد.

رستمیان اولین مدال آسیایی خود را دو سال پس از شروع تیراندازی و ثبت رکوردهای نوجوانان جهان و نوجوانان ایران در این رده کسب کرد. وی با کسب مدال برنز مسابقات جهانی هند همچنین با تپانچه اولین مدال تاریخ بانوان ایران را به دست آورد و تاریخ ساز شد.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

فاطمه کرم زاده

وی متولد 26 دسامبر سال 1998 در خرمشهر بود و در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در دوحه ، قطر در نوامبر 2009 سهمیه المپیک توکیو از 50 موقعیت زنان را به ایران آورد تا اولین حضور خود را در این بازی انجام دهد.

کرم زاده در تفنگ سه تایی و یک برنز در تفنگ بادی تیمی به مدال نقره آسیا دست یافت. وی همچنین در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا سه مدال طلا و یک نقره کسب کرد.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

حمیده عباسعلی

وی متولد 14 مارس 1989 ، در شهر ری ، مصادف با اولین حضور کاراته در المپیک ، اولین حضور خود را در بازی های توکیو در سن 31 سالگی انجام داد. وی در وزن 61 و 68 کیلوگرم المپیک در WKF شماره دو بود.

عباسعلی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کاراته است و مدال های رنگارنگی را به ایران آورده است. این مدال ها شامل مسابقات جهانی نقره و برنز 2014 ، طلای بازی های آسیایی اینچئون و جاکارتا ، هشت مدال طلا ، یک نقره و دو برنز در مسابقات فردی و کمیته تیم های قهرمانی آسیا است.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

سارا بهمنیار

وی متولد 1999 در آستانه اشرفیه ، استان گیلان ، اولین حضور خود را در مسابقات المپیک تجربه کرد. بهمنیار در رده بندی کاراته المپیک زیر 55 کیلوگرم در رده سنی زیر 55 کیلوگرم و در رده بندی وزن 50 کیلوگرم WKF در رده سوم قرار دارد.

کاراتهکا دارای مدال برنز جوانان جهان 2015 ، امیدهای نقره جهانی 2017 ، برنز بزرگسالان جهان 2018 و چندین مدال رنگارنگ دیگر در مسابقات و رده های سنی مختلف است.
او همچنین اولین حضور خود را در المپیک توکیو انجام داد.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

در زیر کلیک کنید
وی متولد 10 آگوست 1998 در اصفهان بود و اولین حضور خود را در بازی های المپیک توکیو تجربه کرد. تکواندوکار با پیروزی در مرحله نیمه نهایی مقدماتی المپیک در آسیا سهمیه کسب کرد.
کیانی که از هشت سالگی تکواندو را آغاز کرد ، دارای مدال برنز در بازی های آسیایی جاکارتا ، یک مدال نقره در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین چندین مدال رنگارنگ دیگر در مسابقات بین المللی است.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

فرزانه فصیحی

وی متولد 4 ژانویه 1992 در اصفهان ، به کمیته ملی المپیک پیوست و به بازیهای توکیو رفت و در آنجا سهمیه دانشگاهی به وی اعطا شد. ماده ویژه خوب دو سرعت 60 متری است که در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا 2016 در مسابقات دوی سرعت 4×400 متر مدال نقره کسب کرد و همچنین در مسابقات سرعت داخل سالن آسیا 2018 یک مدال برنز در سرعت 60 متر دارد. جهان 60 متر.

فصیحی که اولین بازی خود را در المپیک انجام داد ، در مرحله مقدماتی مسابقات باشگاهی در سال 1998 در 100 متر با 11.68 ثانیه رکورد باشگاه را به نام خود ثبت کرد ، اما هنوز موفق به ثبت رکورد ملی در این رده نشده است که مریم طوسی زمان 11 را دارد. ثبت 45 ثانیه در سال 1393 ، شکست.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

نازنین ملایی

وی در تاریخ 29 فوریه 1991 در بندنزلی متولد شد. رانندگان 29 ساله ، با بهمن نصیری ، دومین پارو مسابقه مقدماتی المپیک را به دست آوردند و یک سهمیه کسب کردند ، اما طبق قوانین فدراسیون جهانی برای مدال طلا تنها یک نفر نیست که می تواند وارد المپیک شود. قرار بود فدراسیون انتخاب کند که کدام ورزشکاران را بفرستد اما نصیری کنار کشید و آخوند انتخاب شد.

این ورزشکار اولین بازی خود را در المپیک انجام داد و مدال ها شامل طلای قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی جاکارتا نقره بودند.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

ثریا آقایی

وی در نهم بهمن ماه سال 1374 در تهران متولد شد. بازیکن بدمینتون سعی کرد سهمیه خود را در المپیک ریو دوباره امتحان کند ، اما مصدوم شد و مسابقات را از دست داد و سهمیه گرفت. او به دلیل بازیهای المپیک توکیو بار دیگر مصدوم شد ، اما عقب نشینی از ورزشکار هلندی و انتخاب مصر در دو ضرب و تقسیم دو تیم نسبت به تک نفره ، او را به شماره دو در لیست ذخیره تبدیل کرد.

این ورزشکار برای اولین بار المپیک را تجربه کرد. شایان ذکر است که وی اولین بازیکن بدمینتون بانوان ایرانی بود که در المپیک شرکت کرد.

آقای در مسابقات مختلف بین المللی مدال گرفته است.

المپیک | المپیک ۲۰۲۰

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا