۹ خودرو جدید امسال وارد بازار می‌شود

خودرو

مدیرکل صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برنامه های خودروسازان اصلی کشور برای افزایش تولید و اجرای گام دوم طرح تحول خودرو که پس از قیمت گذاری امسال اجرایی می شود، گفت: تصحیح ، از عرضه 9 خودروی جدید به بازار در سال جاری خبر داد. .

به گزارش میجیک، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: پس از چهار سال متوالی که تولید حدود 800 هزار دستگاه خودرو بود، بخشی از خودروهای تولید شده در پارکینگ انباشته شده و ناقص و در دسترس بازار نیست، در سال 1401 با رشد 39 دستگاهی. درصد ، تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه محقق شد.

مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت حراست افزود: امسال در نظر داریم رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو برسیم.

امسال 9 محصول جدید در بازار عرضه کرد

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام اول که به تثبیت جریان تولید اختصاص دارد، در گام دوم برنامه توسعه، تمرکز بر توسعه محصولات محلی با کیفیت بالا بر اساس یک پلتفرم جدید، و ما قصد داریم 9 محصول جدید را برای عرضه به بازار معرفی کنیم. بر این اساس، همزمان با از سرگیری واردات و به موازات شفاف سازی منابع در سامانه یکپارچه خودرو، انتظار می رود بازار خودرو کشور برای رقابتی شدن بیشتر پیش برود.

توکلی لاهیجانی ادامه می دهد: همچنین افزایش عرضه و قیمت گذاری واقعی با افزایش قیمت کارخانه، تقاضای کاذب را در بازار خودرو حذف کرده و با رفع زیان خودروسازان، عرضه را افزایش خواهیم داد.

عدم طراحی و توسعه محصول بومی، ریشه اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو است

این مسئول خودرویی با بیان اینکه در گام دوم که اهمیت بیشتری دارد و صنعت خودروسازی هر کشوری در این گام متوقف می شود، تصریح کرد: باید ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور برطرف شود که همان عدم رسیدگی به طراحی محصول است. توسعه زمین در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است امروزه به دلیل عدم آگاهی در راه اندازی این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروسازان داخلی نیست و به دلیل این وابستگی، جریان تولید از خودروسازان داخلی همچنان رو به افزایش و کاهش است.

مدیرکل صنعت خودرو وزارت حراست تاکید کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه زیرساخت های بومی (پلتفرم) و توسعه محصولات با برندهای ملی است. گسترش گفتمان که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور 1401 آغاز شد، این موضوع در سال جاری توسط خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر به منظور ایجاد ارزش افزوده، ثروت و اشتغال از طریق صنعت مهم انجام می شود. کشور با تکیه بر هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل، در گام سوم با ایجاد مزیت های استراتژیک داخلی برای رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازار صادراتی اقدام می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا