۱۵ میلیارد دلار پروژه‌ نفت و گاز امسال افتتاح می‌شود

نفت و گاز

میجیک/خوزستان وزیر نفت گفت: در سال 1402 پروژه 15 میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز کشور افتتاح می شود.

جواد اوجی امروز (18 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس گفت: امروز افتتاح و بهره برداری از پروژه ملی پالایشگاه گاز هویزه برای جمع آوری گاز مربوطه از میادین مشترک با کشورهای همسایه به ویژه کشور را داریم. . عراق.

به گزارش میجیک، وی افزود: امروز تقریبا 400 هزار بشکه نفت از کارون غرب تولید می کنیم. متأسفانه در این سالها گاز همراه با میدان توسط مشعل سوخت. 400 هزار بشکه نفت از میادین ترکیبی آزادگان، یادآوران و یاران تولید می‌شود، اما گاز و سرمایه ملی را می‌سوزاند. جزء سبک جدا می شود و گاز شیرین می شود و سپس به شبکه سراسری گاز می رود.

وزیر نفت گفت: ظرفیت اولیه پالایشگاه 250 میلیون فوت مکعب گاز در روز است و قول داده شده است که فاز دوم آن در پایان سال افتتاح شود تا 500 میلیون فوت مکعب از سرمایه کشور تامین شود. . به ارزش افزوده تبدیل می شود. گاز شیرین به شبکه اضافه می شود. این ترکیب سنگین نیز از طریق خط لوله 16 اینچی به طول 186 کیلومتر به پتروشیمی بندر امام ارسال و به خوراک پتروشیمی تبدیل می شود.

اوجی با اشاره به آمارهای جمع آوری شده گاز گفت: امروز در حال جمع آوری 190 میلیون فوت مکعب گاز در روز هستیم. تا پایان امسال 3100 واحد گاز مایع در استان ایلام افتتاح می شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر دو موضوع تاکید کرد که شامل توسعه میادین عمومی و جمع آوری گاز مربوط به آنها و احداث پتروپالایشگاه ها می شود. در سال 1402 یک پروژه 15 میلیارد دلاری در میادین نفت و گاز کشور افتتاح می شود و از 15 میلیارد دلاری که پیش بینی شده بود، 2.2 میلیارد دلار برای این پروژه هزینه شد.

اوجی با اشاره به افتتاح این پالایشگاه گفت: با افتتاح این نیروگاه 250 میلیون فوت مکعب گاز وارد شبکه می شود.

در امتداد..

دکمه بازگشت به بالا