گزارشی از دیدار جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه

برنامه و بودجه | سازمان برنامه

در دیدار با دکتر داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه و نایب رئیس، تنی چند از قهرمانان و روسای فدراسیون ها به بیان مشکلات جامعه ورزش پرداختند.

به گزارش میجیک، باران چشمه رئیس فدراسیون کشتی زورخانه ای اولین سخنران نشست جامعه ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه بود و اظهار کرد: امروز ورزش بدون شک یکی از تاثیرگذارترین فرهنگ هاست. و این درجه مهمی است که هر جامعه ورزشی درخواست دیدار با رهبر انقلاب را در اسرع وقت دریافت کرده است.

وی با اشاره به بودجه ورزش کشور به این نکته توجه کرد که سبد مالی ورزش کم است و با همین بودجه اندک ورزشکاران از سراسر دنیا در زمین مسابقه به رقابت می پردازند و پرچم خدا را به اهتزاز در می آورند. نام خدا

رئیس زورخانه و فدراسیون کشتی با اشاره به رقم 27 صد درصدی اختصاص یافته به ورزش، آن را ناکافی دانست و تاکید کرد: با توجه به المپیک پیش رو امیدواریم این حمایت ها در اختیار فدراسیون قرار گیرد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در این جلسه بیان کرد: فرهنگ و ورزش دو بخشی است که نمی توان از اقتصاد جدا شد و ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشت. شما باید برای موفقیت هزینه کنید. زمانی که چین در سال 2008 قهرمان المپیک شد، در همان سال در چندین رویداد دیگر نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد و این نشان دهنده تاثیر سرمایه گذاری در ورزش است.

بعد: در بحث فصل 88 اگر بتوانیم یک سری اختیارات را به فدراسیون بدهیم می توانیم قهرمان درست کنیم و باید یک جایی به هیئت داده شود.

در ادامه سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: ورزش مقوله ای نیست که نتوان با آن برخورد کرد و بتوان مشکلات آن را نادیده گرفت. نزدیک به 50 درصد جمعیت کشور در ورزش شرکت می کنند و یک چهارم این جمعیت در ورزش قهرمانی فعال هستند اما از نظر زیرساختی هنوز مشکلاتی برای حل داریم.

همچنین هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در نشست جامعه ورزش با روسای سازمان های برنامه و بودجه اظهار داشت: چانه ورزش از سال های گذشته بسیار کوچک بوده و هر چقدر هم اضافه شود. این عدد به عدد واقعی نمی رسد. حالا بزرگان ورزش سردمدار رشته ورزشی هستند، بنابراین توقعات برای افتخار زیاد است. زنان ما هر جا که حجاب اسلامی داشته باشند و ارزش های خود را حفظ کنند و مدال بگیرند، جایگاه ایران در رده بندی بهتر شده است.

توجه رئیس فدراسیون تکواندو به حمایت مربیان داخلی ادامه دارد که باعث کسب مدال های رنگارنگ برای کشورمان شده است.

مهسا جاور ملی پوش قایقرانی نیز در این نشست بیان کرد: بانوان ورزشکار کشور در مسابقات خارج از کشور در تمامی رشته های ورزشی تلاش می کنند. با توجه به تامین تجهیزات ورزشی و حضور در مسابقات بین المللی به افتخارآفرینی بانوان ادامه دهیم و برای تحقق این امر نیازمند تامین و تخصیص اعتبار مناسب هستیم. برخی از ورزشکاران باید سهمیه المپیک خود را کسب کنند، باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بتوانند به المپیک 2024 راه پیدا کنند و ما باید حمایت لازم را داشته باشیم تا موفق شوند.

همچنین سجاد گنج زاده ملی پوش کاراته گفت: جوایزی که پس از کسب عنوان قهرمانی به ورزشکاران داده می شود نمی تواند بر همه دغدغه های ورزشکاران غلبه کند. حقوق، مسکن، شغل و جوایز مهم ترین مسائل ورزشکاران است و امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال نیز اظهار داشت: چکیده ورزش کشور در این جلسه است و از شما بابت زمانی که در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای داشتن ایران قدرتمند نیازمند ورزش قوی هستیم. ورزش های قوی هم یک سری دسته بندی می خواهد که می تواند به ما کمک کند و مشکلی برای مذاکره در مورد بودجه نداریم. ورزشکاران ما در زمینه مسکن و اشتغال مشکل دارند و با توجه به اینکه المپیک پاریس در راه است باید آمادگی لازم را برای موفقیت در بازی ها داشته باشیم.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه همه کشورهای جهان سرمایه گذاری ویژه ای در ورزش انجام می دهند، افزود: امروزه بسیاری از صفحات روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی مملو از فوتبال است و این نشان از اهمیت آن دارد. . این رشته در دنیا یکی از مشکلات فعلی ما در عرصه فوتبال بحث مجوزهای حرفه ای برای باشگاه هاست که AFC موظف است برای همه باشگاه ها مجوز داشته باشد که متاسفانه برخی از باشگاه های ما با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: تجهیز ورزشگاه آزادی از دیگر خواسته هایی است که باید جدی گرفته شود چرا که این ورزشگاه برای کشور مهم است.

پس از این نشست علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: ارتش پنهان هر کشوری ورزشکاران هستند و ورزش همیشه نماد قدرت برای هر کشوری بوده است. ورزشکاران ما در رویدادهای مهم به نمایندگی از مردم ایران برای پرچم کشور می جنگند و باید اهمیت این موضوع را درک کرده و به ورزشکاران احترام بگذاریم. پرداخت مالیات یک مشکل جدی برای فدراسیون است و این باعث می شود که بخش زیادی از بودجه فدرال در پرداخت مالیات لحاظ شود که امیدوار است این مشکل حل شود.

وحید مرادی رئیس فدراسیون والیبال نیز در نشست جامعه ورزش با روسای سازمان های برنامه و بودجه تاکید کرد: ورزش نتوانسته اعتبارات مورد نیاز خود را دریافت کند. در حال حاضر کشورهای جهان بیشترین سرمایه گذاری را در رده ورزش می کنند چرا که با ورزش پرچم های ملی برافراشته و در رویدادهای اصلی دیده می شود. ورزشکاران ما نگران خانه و کار خود نیستند و باید با آرامش به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا