کاهش نیروی کار ماهر/ مهارت‌افزایی نیاز امروز جامعه است

میجیک/مازندران معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید به سمت مهارت محوری حرکت کنیم، گفت: با افت نیروی کار ماهر مواجه هستیم و افزایش مهارت یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است.

سحاب الله رحمانی در نخستین رویداد مردمی اشتغال که در بابل برگزار شد، گفت: نرخ بیکاری در مازندران دو درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری در مازندران نیز از 7 درصد به 5 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش مهم مازندران در توسعه و پیشرفت کشور تصریح کرد: تلاش مستمر برای کاهش نرخ بیکاری در مازندران حائز اهمیت است.

معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام کارهای مختلف در مازندران خبر داد و هشدار داد: علیرغم اینکه یک پنجم جمعیت مازندران در بابل و موقعیت معروف این شهر هستند، انتظار داریم بیشتر شاهد باشیم. کاهش نرخ بیکاری

رحمانی با قدردانی از کار و همکاری موثر مازندران، هشدار داد: با توجه به شعار سال و لیست مقام معظم رهبری که برای توسعه تولید و کنترل تورم تلاش کردند، قابل تقدیر است که منتظر بخشنامه نبودند و برای کاهش بیکاری تلاش کردند. در منطقه نسبت به مدت مشابه سال های گذشته . بنابراین شاهد کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در مازندران بودیم.

نماینده مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح مردمی در حوزه اشتغال توسط وزارت متبوع خبر داد و گفت: این طرح در مازندران نیز اجرا می شود.

کاهش نیروی کار ماهر/ ارتقاء مهارت نیاز جامعه امروزی است

رحمانی کاهش نیروی کار ماهر را مهمترین مشکل کارآفرینان دانست و افزود: ارتقای مهارتی نیاز امروز جامعه ما است، بنابراین کار سازمان های فنی و حرفه ای دشوارتر شده و باید به سمت مهارت محوری حرکت کرد.

معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه می دهد: عدم مهارت آموزی یا مدرک گرایی ما را راه به جایی نمی برد و در این چهل سال ثابت شده است، در کنار علم به پنجه های کارآمد نیز نیاز داریم.

وی بیان کرد: بنابراین منشاء اشتغال، فراگیری مهارت ها و مشاغل جدید است و افراد فنی و حرفه ای مازندران در همه زمینه ها تلاش مضاعف کرده و سرآمد بوده اند، به ویژه اینکه در بسیاری از زمینه ها حتی برای زندانیان و افراد دارای رتبه اول هستیم. مشکلات اعتیاد و توانبخشی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا