کاش به دختران هندبال قول اعزام به بازیهای آسیایی را نمی‌دادند

مربی تیم ملی هندبال بانوان گفت ای کاش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بارها قول اعزام تیم ملی هندبال بانوان به المپیک هانگزو را نمی دادند.

خدیجه قانع در گفت وگو با میجیک، پس از حذف تیم ملی هندبال بانوان از بازی های آسیایی هانگجو، اظهار کرد: سال گذشته که تیم ملی بانوان به مسابقات بین المللی رفت، به بازیکنان قول حضور در بازی های آسیایی هانگزو داده شد. در دوره بعد که تیم ملی دوباره بین المللی شد این قول دوباره داده شد.

مربی تیم ملی هندبال بانوان اضافه کرد: اولا خیلی متاسفیم که کمیته ملی المپیک به وعده خود عمل نکرد و تیم را منحل کرد. ثانیاً اگر قرار است با همین دیدگاه ادامه دهند، پس چه زمانی ورزشکاران زن جلو می آیند؟ این را فقط برای هندبال نمی گویم و منظورم همه ورزش های بانوان است. در شرایطی هستیم که فدراسیون به دلیل شرایط اقتصادی نمی تواند تیم ها را به دیدارهای تدارکاتی بفرستد. در این شرایط بازی های آسیایی می تواند انگیزه بانوان ورزشکار را افزایش دهد.

قانع در پاسخ به سوال کمیته ملی المپیک افزود: سوال من از کمیته ملی المپیک این است که آیا همه تیم های اعزامی به بازی های آسیایی در این سال ها روی سکو بوده اند و مدال آورده اند؟ وقتی هر تیمی که می فرستند مدال نمی گیرند، چرا توقع خانم ها دارند؟ به نظر من هندبال به خصوص بانوان بی انصافی می شود.

وی گفت: در جریان فینال لیگ برتر هندبال بانوان، خانم کاظمی پور متوجه تغییر پیشرفت بازیکنان نسبت به فینال سال قبل شد و اعلام کرد که حتما به کمیته ملی المپیک برای اعزام تیم هندبال بانوان به بازی های آسیایی اطلاع خواهد داد. در این شرایط با وجود اینکه بازیکنان بعد از لیگ باید به مرحله استراحت بروند اما آنقدر خوشحال و مشتاق هستند که بدنشان را از دست نمی دهند. حرفه ای ها می دانند که این می تواند باعث آسیب های جسمی و روحی به ورزشکاران شود. بازیکنان با اشتیاق مضاعف تمرین را دنبال کردند، اما کنار گذاشته شدن از کاروان باعث شوک بخش بانوان شد. هرگز فکر نمی کردم این اتفاق بیفتد.

قانع افزود: مسابقات جهانی در پیش داریم و نیاز به یک دیدار تدارکاتی داریم. این بازی های آسیایی نیز دیدارهای تدارکاتی است که در نظر فدراسیون باعث پیشرفت تیم ملی خواهد شد. پیشرفت تیم های کشورهای دیگر چگونه است؟ تیم چین از اردوی تدارکاتی مسابقات قهرمانی آسیا در کره وارد شده و برای ادامه اردو مستقیم راهی روسیه می شود. چین در این شرایط پشت سر کره و ژاپن قرار دارد اما به آنها توجه ویژه ای می شود.

وی در پایان گفت: من خیلی ناراحت هستم و بازیکنان بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید ناراحت هستند. من بازیکنان را آماده کرده ام و به آنها این امکان را داده ام که اعزام نشویم تا زیاد غافلگیر نشوند، اما برایشان سوال است که چرا با وجود وعده نباید اعزام شوند؟ فدراسیون برای اعزام تیم های ملی تلاش زیادی کرد. حتی رئیس فدراسیون در آخرین سفرش به تیم ملی گفت ای کاش وزارتخانه و کمیته ملی المپیک چندین بار قول ارسال آن را نمی دادند. گفتند رشته ای نفرستید، هندبال می فرستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا