مطالب میجیک

با اعزام تیم پینگ‌پنگ زنان به بازی‌های آسیایی موافقت کنید

حمیده ایرانمنش با اشاره به رتبه تاریخی تیم ملی ایران در جهان از کمیته ملی المپیک خواست با اعزام تیم تنیس روی میز بانوان به بازی های آسیایی هانگجو موافقت کند.

به گزارش میجیک، تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران برای اولین بار موفق شد در رده بندی فدراسیون جهانی به زیر 40 صعود کند. تیم ایران در رده 49 جهان با 14 پله صعود به رده سی و پنجم رسید که رنکینگی تاریخی است. حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران به میجیک گفت: این رده بندی حاصل تلاش بانوان در سال های اخیر است. در مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته طلسم 49 ساله ایران را شکستیم و در بین 10 تیم برتر آسیا در رده نهم قرار گرفتیم. ضمن اینکه سهمیه حضور در فینال مسابقات تیمی قهرمانی جهان را هم کسب کردیم. این اولین بار است که مسابقات قهرمانی تیمی جهان به صورت فینال برگزار می شود. قبل از این مسابقات در هر رده 24 تیم حضور داشتند که این بار فقط 28 تیم به فینال راه یافتند و ما هم شرکت کردیم. افتخار بزرگی است و قبل از اعزام هم گفتم که هدف اصلی ما کسب تجربه و ارتقای رتبه است.

وی به تاثیر حضور در بازی های آسیایی جاکارتا در ارتقای رنکینگ ایران اشاره کرد و تصریح کرد: حضور در این مسابقات در ارتقای رتبه و امتیاز دادن به ما نیز موثر است. البته حضور ما در بازی هانگژو کمک خواهد کرد و این امتیاز را برای ما حفظ خواهد کرد.

ایرانمنش در خصوص اینکه کمیته ملی المپیک با اعزام تیم ملی تنیس روی میز بانوان به بازی های آسیایی موافقت نکرده است، گفت: تاکنون با اعزام یک تا دو زن برای حضور در انفرادی موافقت شده است. این در حالی است که امسال در بازی های کشورهای اسلامی به طلای تیمی و نقره انفرادی دست یافتیم که نشان از پیشرفت چشمگیر ما دارد. باید به بخش بانوان توجه ویژه ای شود. حضور در بازی های آسیایی برای جایگاه T، حفظ رنکینگ، آمادگی برای المپیک 2024 موثر است و دختران می توانند تجربه خوبی در این رقابت ها کسب کنند. بازی های آسیایی یک قهرمانی جهانی است زیرا بهترین های دنیا در آسیا هستند و شرایط کسب مقام برای ما سخت است، اما ما ورزشی در حال رشد و توسعه هستیم که باید در مسابقات بزرگی مانند آسیا شرکت کنیم. قهرمانی، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان.

وی افزود: حضور در این مسابقات ما را به کسب سهمیه المپیک کمک می کند. از طرفی ما تنها رشته راکتبالی هستیم که دو بار در المپیک شرکت کرده ایم. لطفا به این ورزش کمک کنید کل تیم ما چهار، پنجاه نفر است و مثل سایر رشته های تیمی نیازی به اعزام زیاد نیست. می توانیم یک تیم سه یا چهار نفره برای این مسابقات بفرستیم. اگر بخواهیم یکی دو نفر بفرستیم با اضافه شدن یکی دو نفر می توانیم در مسابقه تیمی هم شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان درباره اعزام نشدن بانوان ایرانی به مسابقات انتخابی مسابقات انفرادی قهرمانی جهان گفت: سطح مسابقات بسیار بالاست و سهمیه از طریق قاره کسب می شود بنابراین همه قدرت های آسیایی حضور دارند. . بنابراین تصمیم گرفته شد که تیم بانوان اعزام نشود و به دلیل هزینه بالای فدراسیون، این هزینه در جای دیگری برای بانوان ثبت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا