چین اقتصاد را به چالش کشید

اقتصاد

کاهش رشد فعالیت کارخانه های چین چشم انداز بهبود اقتصادی را به چالش می کشد.

داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی چین در ماه مارس اندکی کاهش یافته است و شک و تردیدهایی را در مورد قدرت بهبودی پس از کرونا در فعالیت کارخانه‌ها در میان تقاضای ضعیف‌تر جهانی و بازار کساد ملک ایجاد کرده است.

پس از پایان سیاست کروناویروس چین در دسامبر و تقویت حمل و نقل، مسکن و ساخت و ساز، بخش خدمات تقویت شد و فعالیت ها با سریع ترین سرعت در 12 سال اخیر رشد کرد.

بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، شاخص مدیران خرید بخش تولید به 51.9 رسید که از 52.6 در ماه فوریه، کمی بالاتر از انتظارات 51.5 اقتصاددانان رویترز بود که منجر به تقویت یوان در برابر دلار شد. .

فعالیت اقتصادی چین در دو ماه اول سال 2023 با بهبود مصرف و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و افزایش خرده فروشی افزایش یافت. با این حال، در میان تنش های ژئوپلیتیکی و نگرانی های مالی در خارج از چین، این رشد ممکن است کوتاه مدت باشد.

هرگونه عواقب ناشی از بحران اخیر در بخش بانکداری جهانی می تواند بر تقاضا برای کالاهای چینی تأثیر بگذارد و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از انقباض 3 درصدی در سال گذشته که یکی از ضعیف ترین رشدهای نزدیک به نیم قرن اخیر بود، هدف متوسطی را برای رشد اقتصادی حدود 5 درصد در سال جاری تعیین کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا